Η επίδραση παρεμβατικού προγράμματος αυτοδιαλόγου στην αυτοσυγκέντρωση και την απόδοση σε δεξιότητα κολύμβησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Καγιώργη, ΕιρήνηΌνομα Επιβλέποντος
Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο αυτοδιάλογος είναι μια γνωστική τεχνική που χρησιμοποιείται για τη
βελτίωση της μάθησης και για την αύξηση της απόδοσης. Σκοπός της παρούσας
έρευνας ήταν να εξετάσει αν η βελτίωση της απόδοσης σε μια δεξιότητα στη
κολύμβηση με τη χρήση του αυτοδιαλόγου, μπορεί να αποδοθεί σε επιδράσεις στην
αυτοσυγκέντρωση. Στην έρευνα συμμετείχαν 26 φοιτήτριες που εκπαιδεύτηκαν στον
αυτοδιάλογο καθοδήγησης και παρακίνησης. Η έρευνα αποτελούνταν από 3 μέρη:
την αρχική μέτρηση, το στάδιο εξάσκησης αυτοδιαλόγου και την τελική μέτρηση.
Στην αρχική και στην τελική μέτρηση αξιολογήθηκαν η απόδοση των συμμετεχόντων
(χρόνος), και οι γνωστικές παρεμβολές με ερωτηματολόγιο γνωστικών παρεμβολών
που αξιολογεί συχνότητα σκέψεων κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης (Hatzigeorgiadis
& Biddle, 2000). Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση της
απόδοσης μεταξύ της αρχικής και της τελικής μέτρησης. Επιπλέον η συχνότητα
γνωστικών παρεμβολών μειώθηκε σημαντικά στην τελική μέτρηση όταν
χρησιμοποιήθηκε αυτοδιάλογος καθοδήγησης και παρακίνησης. Συμπερασματικά, τα
αποτελέσματα υποστηρίζουν πως η θετική επίδραση του αυτοδιαλόγου στην
απόδοση, οφείλεται, πιθανότατα, στην βελτίωση της αυτοσυγκέντρωσης που
συνδέεται με τη χρήση του αυτοδιαλόγου.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.