Σχέσεις μεταξύ αντιλαμβανόμενου ηγετικού στιλ διδασκαλίας καθηγητή φυσικής αγωγής και προσανατολισμού στο παιχνίδι μαθητών δημοτικού.

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Σκαμπαρδώνη, ΣοφίαΌνομα Επιβλέποντος
Διγγελίδης, Νικόλαος
Ημερομηνία
2013Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει διαφορές μεταξύ αγοριών-
κοριτσιών ως προς το ηγετικό στιλ διδασκαλίας του καθηγητή φυσικής αγωγής και
τις προτιμήσεις των παιδιών στο παιχνίδι τους. Οι συμμετέχοντες ήταν 250 μαθητές
(142 αγόρια και 108 κορίτσια) της Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικών σχολείων. Ως
εργαλεία μέτρησης χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του στιλ
διδασκαλίας του εκπαιδευτικού ΦΑ και το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης
προσανατολισμού στο παιχνίδι. Η ανάλυση διακύμανσης έδειξε στατιστικά
σημαντικές διαφορές στο φύλο μόνο στο αυταρχικό στιλ διδασκαλίας (/ή,234 = 6.12,
ρ=.014). Για να εξεταστούν οι διαφορές ανά φύλο ως προς τον προσανατολισμό στο
παιχνίδι χρησιμοποιήθηκε ο έλεγχος ανεξαρτησίας χ2. Στατιστικά σημαντικές
διαφορές παρατηρήθηκαν μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στη μεταβλητή
προσανατολισμός στη νίκη (χ2(2.224) = 9.32, ρ =.009) όπου τα κορίτσια εμφάνιζαν
μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με τα αγόρια. Ακόμη κατά την ανάλυση διακύμανσης
στον προσανατολισμό στη νίκη εμφανίστηκαν σημαντικές διαφορές στη μεταβλητή
δημοκρατικό στιλ διδασκαλίας ανά σειρά προτίμησης (/Γ2,2ΐ5=4.85, ρ=.009). Συνεπώς
οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον
αφορά το περιβάλλον που θα δημιουργήσουν, προκειμένου να εμφυσήσουν στους
μαθητές τους την αγάπη για άθληση και την ιδέα του «ευ αγωνίζεσθαι».
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.