Ανασταλτικοί παράγοντες για την συμμετοχή φοιτητών και φοιτητριών σε αθλητικές δραστηριότητες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Πατρώνη, ΦωτεινήΌνομα Επιβλέποντος
Χρόνη, Στυλιανή
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν πιθανές διαφορές φύλου και συχνότητας άθλησης
σε παράγοντες που πιθανά να αναστέλλουν την ενασχόληση με αθλητικές δραστηριότητες.
Στην έρευνα συμμετείχαν 107 φοιτητές και φοιτήτριες, εκ των οποίων οι 47 ήταν άνδρες
και οι 60 γυναίκες. Η μέτρηση των ανασταλτικών παραγόντων έγινε με το
Ερωτηματολόγιο Περιορισμών στον Πανεπιστημιακό Αθλητισμό (ΕΠΠΑ, Μασμανίδης,
2005), το οποίο μετρά εννέα διαστάσεις ανασταλτικών παραγόντων σε αθλητικές
δραστηριότητες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: πεποιθήσεις για συμμετοχή,
καταλληλότητα εγκαταστάσεων-προγραμμάτων, κοινωνική επιρροή, έλλειψη οικονομικών
πόρων, έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό, γυμνάζομαι εκτός πανεπιστημίου, έλλειψη
ενημέρωσης, έλλειψη χρόνου, χρονοαπόσταση. Δύο πολυμεταβλητές αναλύσεις
διακύμανσης (MANOVA) έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές. Πιο συγκεκριμένα,
διαφορές μεταξύ των δύο φύλων υπήρχαν σε τέσσερις παράγοντες και μεταξύ της
συχνότητας άθλησης ανά εβδομάδα, σε πέντε ανασταλτικούς παράγοντες (ρ < .05).
Γενικότερα, οι γυναίκες και τα άτομα που αθλούνταν λιγότερο παρουσίασαν υψηλότερους
ανασταλτικούς παράγοντες σε σχέση με τους άνδρες και με άτομα που αθλούνταν πιο
συχνά. Τα αποτελέσματα της έρευνας συζητώνται με σκοπό να βοηθήσουν τους
υπεύθυνους των γραφείων φυσικής αγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην
προσέλκυση και διατήρηση φοιτητών-πελατών στα προγράμματα άθλησης που
προσφέρουν.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.