dc.description.abstract | Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει το προφίλ των καθηγητών/τριών της
Περιφέρειας Θεσσαλίας ως προς την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες. Για τις
ανάγκες της έρευνας δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο από έναν κατάλογο 38 ερωτήσεων,
- κάθε μία από τις οποίες αξιολογούνταν σε μία 5 βάθμια κλίμακα Likert- σε ένα
δείγμα 114 καθηγητών Φ.Α. (62 άντρες, 52 γυναίκες) που εργάζονταν σε σχολεία της
ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας. Από την παραγοντική ανάλυση προέκυψε
ερωτηματολόγιο 34 ερωτήσεων αποτελούμενο από 6 παράγοντες που εξηγούσαν το
59.2% της συνολικής διακύμανσης και αφορούσαν το αντιλαμβανόμενο επίπεδο
γνώσης, την εφαρμογή προγραμμάτων ψυχοκινητικής αγωγής, την αξιολόγηση-
εφαρμογή εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και τη διάθεση για
συνεργασία, τη συμμετοχή και την προθυμία του καθηγητή φυσικής αγωγής. Η
ανάλυση Cronbach a ανέδειξε εσωτερική συνοχή που κυμάνθηκε από καλή (α = .65)
έως υψηλή (α = .86) για τους παράγοντες της συμμετοχής και της γνώσης αντίστοιχα.
Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προέκυψε η θετική συσχέτιση όλων των
παραγόντων μεταξύ τους. Ο μη συσχετισμένος έλεγχος t ανέδειξε διαφορές στους
παράγοντες εφαρμογή (t = -3.98, df = 99, ρ = .000) και αξιολόγηση (t = -2.01, df =
103, ρ = .047) με βάση το φύλο, και στην γνώση (t = 1.74, df = 82, ρ = .085) και
συνεργασία (t = 2.73, df = 62, ρ = .008) με βάση τη γνώση του σκοπού λειτουργίας
των ΚΕΔΔΥ. Η προηγούμενη διδακτική εμπειρία αναδείχθηκε ως ο καθοριστικός
παράγοντας που επηρέασε την στάση των καθηγητών ως προς τη γνώση (t = 2.44, df
= 102, ρ = .016), τη συνεργασία (t = 4.00, df = 77, ρ = .000), τη συμμετοχή (t = 3.27,
df = 97, ρ = .001) και την προθυμία (t = 1.87, df = 108, ρ = .064). Από την ανάλυση
διακύμανσης ANOVA προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές με βάση τον
παρόντα χώρο εργασίας στους πέντε από τους έξι παράγοντες του ερωτηματολογίου,
στους παράγοντες της γνώσης [F(7,l 12) = 2,83, ρ = .054 ,η2 = .72], της συμμετοχής
[F(7,l 12) = 5,41, ρ = .005, η2 = .98] και της προθυμίας [F(7,l 12)= 3,60, ρ = .023, η2
= .78] με βάση τις ώρες διδασκαλίας στην Ειδική φυσική αγωγή, της γνώσης
[F(3,l 12) = 4,83, ρ = .004, η2 = .166] , της συμμετοχής [F(3,112) = 8,69, ρ = .000 η2 = .226] και της προθυμίας [F(3,l 12) = 2,65, ρ = .054, η2 = .182] με βάση την
ασχολία στο χώρο της ειδικής φυσικής αγωγής εκτός ωρών διδασκαλίας, και τέλος
τον παράγοντα της συμμετοχής [F(6,l 12) = 7,06 , ρ = .002 , η2 = .78] με βάση τα
χρόνια διδακτικής εμπειρίας στην Ειδική φυσική αγωγή. Συμπερασματικά, η
προηγούμενη διδακτική εμπειρία και η παρούσα θέση εργασίας αναδείχθηκαν
σημαντικοί παράγοντες ως προς το μεγαλύτερο αντιλαμβανόμενο επίπεδο γνώσης,
και την περισσότερη προθυμία για συνεργασία, συμμετοχή και επιμόρφωση των
καθηγητών φυσικής αγωγής. | el |