Απόψεις καθηγητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ενσωμάτωση μαθητών με αναπηρίες
Attitudes of greek primary school teachers toward the inclusion of students with disabilities
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κιτσοπάνου, ΠαναγιώταΌνομα Επιβλέποντος
Κοκαρίδας, Δημήτρης
Ημερομηνία
2005Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να εξεταστούν οι απόψεις των Ελλήνων
καθηγητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ενσωμάτωση των
μαθητών με αναπηρίες στις τυπικές τάξεις της εκπαίδευσης και η σύγκριση των
αποτελεσμάτων της έρευνας με τα αποτελέσματα αντίστοιχων ερευνών. Το δείγμα
αποτελείτο από 159 συμμετέχοντες (70 άνδρες και 89 γυναίκες), όλοι δάσκαλοι της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονταν σε διαφορετικά ειδικά και τυπικά
σχολεία της ευρύτερης περιοχής των Τρικάλων και της ʼρτας. Κάθε άτομο του
δείγματος συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο T.I.A.Q. (Sideridis & Chandler, 1997), το
οποίο αποτελείτο από 12 ερωτήσεις που ανέλυαν τους παράγοντες: της ικανότητας,
του οφέλους, της αποδοχής και της υποστήριξης. Τα αποτελέσματα της μελέτης
αποκάλυψαν μια θετική στάση των δασκάλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
απέναντι στην ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρίες στις τυπικές τάξεις, η οποία
δεν συσχετίζεται με το σχετικά χαμηλό επίπεδο γνώσης που οι δάσκαλοι θεωρούν ότι
έχουν για τις καταστάσεις αναπηριών. Μια κοινή ανησυχία ήταν το ανεπαρκές
επίπεδο εκπαιδευτικής προετοιμασίας και η έλλειψη αρμόδιων υπηρεσιών
υποστήριξης.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.