Παρεμβατικό πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής σε μαθητές με οριακή νοητική υστέρηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Καζαντζής, ΕυάγγελοςΌνομα Επιβλέποντος
Κοκαρίδας, Δημήτρης
Ημερομηνία
2004Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η συμβολή της εφαρμογής του
παρεμβατικού προγράμματος της μουσικοκινητικής αγωγής στη βελτίωση των λεπτών
κινητικών δεξιοτήτων και της συμπεριφοράς δύο μαθητών με οριακή νοητική υστέρηση.
Το δείγμα αποτελείτο από δύο μαθητές με οριακή νοητική υστέρηση (άρρενες-
αδέρφια, ηλικίας 11 και 12 ετών αντίστοιχα). Η προ-παρεμβατική φάση περιλάμβανε μία
ολική αξιολόγηση των ικανοτήτων του κάθε μαθητή με μέτρηση των κινητικών
ικανοτήτων και της συμπεριφοράς και καταγραφή του δείκτη νοημοσύνης. Ακολούθησε η
εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος της μουσικοκινητικής αγωγής. Η διάρκεια του
προγράμματος ήταν 8 μήνες με συχνότητα ένα μάθημα την εβδομάδα για τον κάθε
μαθητή, διάρκειας 45 λεπτών το καθένα. Στο τέλος του προγράμματος
πραγματοποιήθηκαν εκ νέου οι αρχικές μετρήσεις για κάθε μαθητή.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, διαπιστώθηκε η βελτίωση των λεπτών κινητικών
ικανοτήτων και της συμπεριφοράς των μαθητών. Υπό το φως των ευρημάτων της έρευνας
έγιναν περαιτέρω προτάσεις για τη διαμόρφωση μελλοντικών παρεμβατικών
προγραμμάτων μουσικοκινητικής αγωγής σε παιδιά με οριακή νοητική υστέρηση.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.