Συμμετοχή των παιδιών με νοητική υστέρηση σε προγράμματα άσκησης
Resumen
Η συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης είναι σημαντική για την
βελτίωση της φυσικής, ψυχικής και κοινωνικής κατάστασης του παιδιού με
νοητική υστέρηση. Η συμμετοχή αυτή επηρεάζεται καθοριστικά από τον ρόλο
των γονέων και την στάση τους απέναντι στην άσκηση. Σκοπός της
παρούσας έρευνας ήταν να ερευνήσει την πρόθεση των γονέων να στείλουν
τα παιδιά τους με νοητική υστέρηση σε οργανωμένα προγράμματα άσκησης.
Ο σκοπός αυτός διερευνήθηκε βάσει της Θεωρίας Σχεδιασμένης
Συμπεριφοράς, με την χρησιμοποίηση του ερωτηματολογίου του Theodorakis
et al (1995) που εξετάζει τις μεταβλητές της στάσης, του υποκειμενικού
προτύπου, του αντιλαμβανόμενου ελέγχου και της πρόθεσης των γονέων. Το
δείγμα αποτέλεσαν 45 γονείς παιδιών με νοητική υστέρηση από τρεις πόλεις
της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα έδειξαν οτι ο αντιλαμβανόμενος έλεγχος
συμπεριφοράς ήταν ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρέασε την
πρόθεση των γονέων για την συμμετοχή των παιδιών τους σε άσκηση. Καθώς
δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες οι οποίες εξετάζουν τις προθέσεις των γονέων
με παιδιά με ειδικές ανάγκες και ειδικότερα νοητική υστέρηση, να στείλουν τα
παιδιά τους σε προγράμματα άσκησης, η διεξαγωγή της παρούσας έρευνας
ήταν επιτακτική.
4
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.