Ανησυχίες καθηγητών φυσικής αγωγής

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Καραμπέκου, ΑμαλίαΌνομα Επιβλέποντος
Γούδας, Μάριος
Ημερομηνία
2003Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της εργασίας ήταν να προσαρμόσει το ερωτηματολόγιο ανησυχιών Teacher s Concerns
Questionnaire - Physical Education (TCQ - PE; McBride, 1993) στα ελληνικά δεδομένα και να
καταγράψει τις ανησυχίες φοιτητών και καθηγητών φυσικής αγωγής για τη διδασκαλία του
μαθήματος της φυσικής αγωγής στο σχολείο. Οι συμμετέχοντες φοιτητές ήταν 205 άτομα, 88
φοιτητές και 117 φοιτήτριες με μέσο όρο ηλικίας 20. 44 έτη, οι φοιτητές προέρχονταν από τα 4
τμήματα φυσικής αγωγής και από όλα τα έτη σπουδών. Οι συμμετέχοντες καθηγητές ήταν 184
άντρες και 149 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας 33.39 έτη και μέσο όρο προϋπηρεσίας 2.82 έτη. Η
παραγοντική ανάλυση έδειξε ότι στο ερωτηματολόγιο διακρίνονται δύο παράγοντες (άμεσος και
έμμεσος). Οι δείκτες εσωτερικής αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου ήταν ικανοποιητικοί. Οι
συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 2 ομάδες Α (καθηγητές φυσικής αγωγής) και Β (φοιτητές
φυσικής αγωγής), η σύγκριση των οποίων έδειξε ότι οι φοιτητές είχαν σημαντικά υψηλότερες,
τόσο άμεσες (με F (538) = 26.5, ρ< .05) όσο και έμμεσες (με F (536) = 3.2 ρ< .001) ανησυχίες
σε σχέση με τους καθηγητές και ότι οι γυναίκες είχαν σημαντικά υψηλότερες έμμεσες
ανησυχίες σε σχέση με τους άνδρες με F (538) = 2.25, ρ< .05. Συμπερασματικά, το
ερωτηματολόγιο των ανησυχιών έδειξε ικανοποιητικά ψυχομετρικά στοιχεία, και ικανότητα
διάκρισης μεταξύ φοιτητών και εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Παρόλα αυτά προτείνεται
περαιτέρω βελτίωση, ώστε να αποκομίσει επιπλέον σημαντικές πληροφορίες ως προς τις
δυσκολίες της διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.