Εγκατάσταση κόμβου ροών στην Αττική Οδό
Resumen
Ξεκινώντας από μία επισκόπηση της συνάντησης της σύγχρονης Αθήνας με το πρότυπο της πόλης των δικτύων, των ροών και της κινητικότητας, η προτεινόμενη εγκατάσταση κόμβου ροών επιχειρεί να διαπραγματευθεί τις μεταβολές που συνεπάγεται η πραγματοποίηση της αθηναϊκής autopia, εκεί όπου οι επιδράσεις της φαίνονται περισσότερο καθοριστικές: στον αντιφατικό και ραγδαία αναπτυσσόμενο προαστιακό χώρο των Μεσογείων. Ο κόμβος, τοποθετημένος στην περιοχή της Κάντζας σε σημείο τομής του άξονα της Αττικής Οδού και ενός τοπικού χειμάρρου αναπροσδιορίζει, εκτρέπει και επεκτείνει την καθοριστική για τον αντιληπτικό χάρτη της περιοχής κίνηση του αυτοκινήτου, επιδιώκοντας ταυτόχρονα τη συμφιλίωσή του με το κατεξοχήν στοιχείο κινητικότητας, το νερό, και με τις ροές των πεζών. Η ογκοπλασία ακολουθεί την κίνηση των αυτοκινήτων σε έξι νέους δρόμους-επιλογές και την αντιπαράθεση των πολλαπλών ροών. Οι χρήσεις (καταστήματα, εκθεσιακοί χώροι-γκαλερί, αμφιθέατρο, καφέ, εστιατόριο, έκθεση αυτοκινήτου) εξαρτώνται επί του σκελετού που προκύπτει. Διερευνάται τελικά η συνδιαλλαγή του τόπου της κίνησης και του τόπου της στάσης και ο αμοιβαίος αναπροσδιορισμός τους στο νέο προαστιακό αττικό τοπίο.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.