Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία δεξιοτήτων καθημερινής ζωής σε άτομα στο φάσμα του αυτισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Στάικου, Κωνσταντίνα Π.Όνομα Επιβλέποντος
Καραγιαννίδης, Χαράλαμπος
Μαυροπούλου, Σοφία
Χούστης, Ηλίας Ν.
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τη διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και
αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού «Μαθαίνω να Ψωνίζω». Το λογισμικό αυτό
απευθύνεται σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες στο φάσμα του αυτισμού και στοχεύει στη
διδασκαλία δεξιοτήτων αγοράς προϊόντων από το Σούπερ Μάρκετ. Η αξία του εγχειρήματος
αυτού έγκειται, από τη μια πλευρά, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αυτισμό,
αναφορικά με τις δεξιότητες καθημερινής ζωής, όπου υπάγονται οι δεξιότητες αγοράς
προϊόντων και από την άλλη πλευρά, στην πλήρη απουσία παρόμοιου ελληνικού λογισμικού
για τη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου σε άτομα με αυτισμό.
Μετά τον προσδιορισμό των κοινωνικών και γνωστικών χαρακτηριστικών των πιθανών
χρηστών του λογισμικού, την ανάλυση του γνωστικού του αντικειμένου και του μαθησιακού
περιβάλλοντος εφαρμογής του, καθορίζονται οι απαιτήσεις για το σχεδίασμά του λογισμικού.
Οι απαιτήσεις αυτές βασίζονται σε συγκεκριμένες διδακτικές μεθόδους και σε αρχές
ευχρηστίας που έχουν εκ των προτέρων καθοριστεί και οδηγούν στην υλοποίηση του
λογισμικού. Μετά το στάδιο της υλοποίησης, ακολουθεί η αξιολόγηση του λογισμικού από
ομάδα ειδικών και συγκεκριμένα από εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής.
Από τη διαδικασία αυτή, προκύπτουν πολύ θετικά αποτελέσματα, αφού η αξιολόγηση της
ποιότητας του λογισμικού κρίθηκε, συνολικά, ως πολύ ικανοποιητική. Ωστόσο, η
αξιολόγηση περιλαμβάνει και ορισμένες προτάσεις των εκπαιδευτικών για βελτίωση του
εκπαιδευτικού λογισμικού, ώστε η εφαρμογή του να είναι πιο επιτυχημένη για τα άτομα στο
φάσμα του αυτισμού.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.