Μουσείο και επικοινωνιακή πολιτική : ένα πρόγραμμα προσέγγισης για τις οικογένειες μιας σχολικής τάξης
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/11615/3150/P0003150.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
Mostra/ Apri
Autore
Τεφτίκη, ΕυδοξίαSupervisor name
Ζαφειροπούλου, Μαρία
Μπονώτη-Λέγκα, Φωτεινή
Data
2004Language
el
Descrizione
Παρατηρήσεις έκδοσης: κακέκτυπες σελίδες.
Access
free
Abstract
Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό να διερευνήσει την επικοινωνία που
αναπτύχθηκε μεταξύ των οικογενειών του δείγματος, αλλά και μεταξύ των μελών της
κάθε οικογένειας, στα πλαίσια μιας επίσκεψης στην Ακρόπολη και στις
δραστηριότητες που ακολούθησαν μετά στο σχολείο. Για τον έλεγχο της επικοινωνίας
εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα προσέγγισης του Μουσείου προς την κοινωνική ομάδα
της οικογένειας, επιλέγοντας ως χώρο εφαρμογής, χώρο εκτός των τειχών του
Μουσείου, το σχολείο. Το δείγμα αποτέλεσαν 24 παιδιά, (9 αγόρια και 15 κορίτσια),
που φοιτούν στην Δ' τάξη του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, καθώς και οι
οικογένειές τους.
Ως εργαλεία της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν το ιχνογράφημα στα παιδιά, πριν
και μετά την επίσκεψη, τα ερωτηματολόγια στους γονείς και το από κοινού
ιχνογράφημα (γονέων και παιδιών), στην απογευματινή δραστηριότητα μετά την
επίσκεψη. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής εργασίας, δεν επιβεβαίωσαν τις
υποθέσεις που διατυπώθηκαν κατά το σχεδίασμά της και φαίνετε ότι τέτοιου είδους
προγράμματα δεν μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά, αλλά είναι αναγκαίο να
αποτελούν μέρος της επικόινωνιακής πολιτικής του μουσείου και να εκτείνονται σε
βάθος χρόνου, ώστε να αποδίδουν σταθερά αποτελέσματα.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής. Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης.