Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΒέμη, Βασιλικήel
dc.creatorΜωραΐτου, Σωτηρίαel
dc.date.accessioned2015-04-27T08:39:39Z
dc.date.available2015-04-27T08:39:39Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.other6212
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/3114en
dc.description.abstractΤο Μουσείο, σήμερα, δεν αντιμετωπίζεται πια σαν ένας μηχανισμός που παρουσιάζει ουδέτερα τις αποδείξεις για την 'αλήθεια' του κόσμου, αλλά σαν ένας επικουρικός εκπαιδευτικός μηχανισμός, που προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία για την ερμηνεία και κατανόηση των μουσειακών αντικειμένων, ώστε ο επισκέπτης να επικοινωνήσει και να ψυχαγωγηθεί. Τα μουσειακά αντικείμενα μπορούν να θεωρηθούν ως μια ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών και να αποτελέσουν αφορμή για γνώση και ποικίλες εμπειρίες. Η μουσειοπαιδαγωγική διαδικασία, γέφυρα ανάμεσα στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό, δεν βασίζεται στην απλή παρουσίαση του συνόλου του μουσειακού χώρου και των συλλογών του, ούτε στο μονόλογο, αλλά προϋποθέτει την ουσιαστική εμπλοκή του επισκέπτη. Πρόκειται για μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, της οποίας σκοπός είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση των Μουσείων. Στην εργασία αυτή, γίνεται μια προσπάθεια να παρακολουθήσουμε την πορεία της s ~...................................... . ........................................... .................... - . Μουσειοπαιδαγωγικής στην Ελλάδα, από την εμφάνισή της μέχρι σήμερα, και ιδιαίτερα επιχειρούμε να περιγράφουμε ποια είναι η κατάσταση σήμερα στον τομεά αυτό, τόσο σε επίπεδο κατάρτισης όσο και επιμόρφωσης. Ξεκινώντας με μια μικρή αναδρομή στην ιστορία του Μουσείου και του ρόλου του στην κοινωνία σήμερα, φτάνουμε στην ανάγκη που προκύπτει για μουσειακή εκπαίδευση, η οποία συντελείται μέσα από την μουσειοπαιδαγωγική διαδικασία. Μέσα από την περιγραφή του περιεχομένου του κλάδου της Μουσειοπαιδαγωγικής, της ιστορίας της, των σκοπών και των στόχων της, της μεθοδολογία της και ιδιαίτερα αυτής των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, γίνεται μια προσπάθεια να κατανοηθεί η νέα αυτή μουσειακή και εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, από την καταγραφή όσων Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνουν στα Προγράμματα Σπουδών τους -τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο- τη διδασκαλία της Μουσειοπαιδαγωγικής, καθώς επίσης και των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που δείχνουν ενδιαφέρον για την μουσειοπαιδαγωγική και προσφέρουν την ανάλογη επιμόρφωση, προκύπτει ότι, η Μουσειοπαιδαγωγική βρίσκεται ακόμη στη φάση της αναζήτησης της ταυτότητάς της και της θέσης που θα πρέπει να έχει μέσα στην μουσειακή και την εκπαιδευτική κοινότητα. Τέλος, διατυπόνονται κάποια πρώτα συμπεράσματα και προοπτικές.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΜΟΥΣΕΙΑel
dc.subject.otherΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΜΟΥΣΕΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.titleΗ μουσειοπαιδαγωγική στην Ελλάδα κατάρτιση και επιμόρφωσηel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής. Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΓυιόκα, Λίαel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International