Σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη: ο ρόλος της προσωπικότητας και των στάσεων μεταπτυχιακών φοιτητών/ τριων για τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ)
View/ Open
Author
Υποφάντη, ΜαρίαCommittee member
Θεοδωράκης, Ιωάννης
Γούδας, Μάριος
Supervisor name
Αντωνίου, Παναγιώτης Δ.
Date
2013Language
el
Keyword
Access
free
Abstract
Σκοπό της έρευνας αποτέλεσε η αξιολόγηση πιθανών διαφορών στους παράγοντες
προσωπικότητας (εξωστρέφεια, προσήνεια, ευσυνειδησία, νευρωτισμό, πνευματική
καλλιέργεια), στάσεων φοιτητών (συναισθήματα, απόψεις, προθέσεις και έλεγχο στη
χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή)
αναφορικά με παραμέτρους που αφορούν: φύλο, οικογενειακή κατάσταση, είδος
σχολής αποφοίτησης, κατοχή άλλου πτυχίου και πιστοποίηση της γνώσης χειρισμού
Η/Υ. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από το σύνολο πρωτοετών φοιτητών που
αποτέλεσαν 33 φοιτητές και 45 φοιτήτριες, ηλικίας 33±11 ετών, του εξ αποστάσεως
μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» του
Τ.Ε.Φ.Α.Α. Δ.Π.Θ., με δύο μετρήσεις. Ως όργανα μετρήσεων χρησιμοποιήθηκαν: 1)
Ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων 2) Ερωτηματολόγιο προσωπικότητας
International Personality Item Pool —IPIP (Golberg, 2001, Ζουρμπάνος, 2006) 3)
Ερωτηματολόγιο “16-19 Computer Attitude Scale” (Selwyn, 1997, Αντωνίου & συν,
2006) 4) Ερωτηματολόγιο καταγραφής στοιχείων συμμετοχής ψηφιακών
εκπαιδευτικών περιβαλλόντων (Caspi & al., 2006, Αντωνίου & Υποφάντη, 2006). Τα
αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές
μόνο στους παράγοντες «προσήνεια», «γνώση» και «πνευματική καλλιέργεια» για
τις παραμέτρους φύλου, κατοχής άλλου πτυχίου και πιστοποίησης, ενώ οι παράγοντες
«ευσυνειδησία», «επίδραση», «συμπεριφορά» και «έλεγχος» διαφοροποιούνται μόνο
σε σχέση με την κατοχή πιστοποίησης. Ο παράγοντας φύλο εμφανίζει διαφορές στην
συμμετοχή στο εκπαιδευτικό περιβάλλον “centra”. Τα συμπεράσματα της έρευνας
έδειξαν πως οι φοιτητές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που διεξάγεται μέσω του
διαδικτύου, εμφάνισαν θετικές στάσεις για τις νέες τεχνολογίες, πιθανά λόγω ανάγκης
χρήση τους, προϋπάρχουσας εξοικείωσης και συνειδητοποίησης διευκόλυνσης των
σπουδών τους, χωρίς εμφάνιση ιδιαίτερων διαφορών στους παράγοντες
προσωπικότητας μετά την εισαγωγή τους σε διαφορετικά εκπαιδευτικά
περιβάλλοντα.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.