Η επίδραση ενός παρεμβατικού μουσικοκινητικού προγράμματος στη ρυθμική ικανότητα νηπίων

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπέντα, ΝικολέτταΌνομα Επιβλέποντος
Πολλάτου, Ελιζάνα
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί η ρυθμική ικανότητα 180
παιδιών νηπιακής ηλικίας, πριν και μετά την εφαρμογή ενός μουσικοκινητικού
προγράμματος. Τα 90 παιδιά (45 αγόρια και 45 κορίτσια) παρακολούθησαν ένα
παρεμβατικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα 6 εβδομάδων, με δύο 45 λεπτά μαθήματα ανά
βδομάδα ενώ τα υπόλοιπα 90 παιδιά δεν διδάχθηκαν κάποιο κινητικό πρόγραμμα
(ομάδα ελέγχου). Το τεστ που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ρυθμικής
ικανότητας πριν και μετά την εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος, ήταν το
High/Scope Rhythmic Competence Analysis Test (Weikart, 1989). Τα κορίτσια
υπερείχαν σημαντικά από τα αγόρια στο συνολικό σκορ του τεστ και στις δύο μετρήσεις
(ρ<.01). Στην αρχική μέτρηση, οι δύο ομάδες δεν διέφεραν σημαντικά μεταξύ τους,
αλλά στην τελική μέτρηση η πειραματική ομάδα υπερείχε σημαντικά από την ομάδα
ελέγχου (ρ<.001). Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η συνοδεία μουσικής σε
κινητικές δραστηριότητες συμβάλει στην ανάπτυξη της ρυθμικής ικανότητας.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.