Αξιολόγηση φυσικής δραστηριότητας σε μαθητές της πρωτοβάμθιας εκπαίδευσης αστικών και αγροτικών περιοχών

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γκρέτζιου, ΕλένηΌνομα Επιβλέποντος
Μιχαλοπούλου, Μαρία
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογηθεί ο αριθμός βημάτων (Φ.Δ) μαθητών-
τριών Δημοτικού 10-12 ετών και επιπλέον να καταγραφούν οι διαφορές στα επίπεδα
Φ.Δ. Επιμέρους στόχο αποτέλεσε η καταγραφή του Δ.Μ.Σ. Το δείγμα αποτέλεσαν
131 μαθητές (82 μαθητές αστικών περιοχών και 49 αγροτικών περιοχών), 10-12
ετών. Για την καταγραφή του αριθμού βημάτων χρησιμοποιήθηκαν βηματόμέτρα
τύπου SW200 Digiwalker της Yamax και το ερωτηματολόγιο 4PDPAR κατά τη
διάρκεια τεσσάρων ημερών. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση
διακύμανσης Two-Way. Από τα αποτελέσματα δε διαπιστώθηκε αλληλεπίδραση
μεταξύ των παραγόντων "φύλο" και "τόπος διαμονής" (F(i=i27) =,43 6 ρ>.05). Όπως
προκύπτει διαπιστώθηκε κύρια επίδραση του παράγοντα φύλο (F(i>i27) =15,99, ρ<
.001), με τα αγόρια (Μ=12.809 SD=43) να πραγματοποιούν μεγαλύτερο αριθμό
βημάτων από τα κορίτσια (Μ=10.046, SD=34). Όσον αφορά τον παράγοντα "τόπος
διαμονής", διαπιστώθηκε κύρια επίδραση F(ij27) =27.601, ρ<005 καθώς τα παιδιά
σε αστικές περιοχές (Μ=2.374, SD=50) είχαν μεγαλύτερη Φ.Δ από τα παιδιά
σε αγροτικές περιοχές (Μ=1.940, SD=66). Ώς προς τη Φ.Δ υψηλής έντασης τα
αγόρια σημείωσαν υψηλότερες επιδόσεις από τα κορίτσια καθώς επίσης οι μαθητές
της αστικής περιοχής εκτελούσαν περισσότερες δραστηριότητες υψηλής έντασης από
αυτούς της αγροτικής. Συμπεραίνεται ότι τα παιδιά αστικών περιοχών έχουν
μεγαλύτερο αριθμό βημάτων από ότι τα παιδιά των αγροτικών περιοχών και τα
αγόρια έχουν μεγαλύτερο αριθμό βημάτων από τα κορίτσια εύρημα το οποίο είναι
σύμφωνο με τη διεθνή βιβλιογραφία όπου τα παιδιά της πόλης είναι περισσότερο
δραστήρια από τα παιδιά του χωριού το χειμώνα λόγω έλλειψης στην
ύπαιθρο υποδομών και προσβασιμότητας σε χώρους άθλησης.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.