Φυσικές ικανότητες και φυσική δραστηριότητα μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπερτάκη, ΧριστίναΌνομα Επιβλέποντος
Μιχαλοπούλου, Μαρία
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της μελέτης ήταν η καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας και της
φυσικής κατάστασης παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης ερευνήθηκε η επίδραση
της σχολικής και εξωσχολικής φυσικής δραστηριότητας στη φυσική κατάστασή τους.
Συμμετείχαν 175 παιδιά, 80 αγόρια (10,45 + 0,5 ετών) και 95 κορίτσια (10,54 + 0,5 ετών).
Η φυσική δραστηριότητα αξιολογήθηκε με το 3dPAR-G και μετρήθηκαν τα ημερήσια
βήματα με το βηματόμετρου SW200, (ΥΑΜΑΧ Inc.). Οι φυσικές ικανότητες (αντοχή,
δύναμη των κοιλιακών μυών και άνω άκρων, ευλυγισίας κορμού και ευκαμψίας)
αξιολογήθηκαν με το τεστ Fitnessgram (Cooper Institute). Απ’ τα αποτελέσματα φάνηκε
οτι τα παιδιά ήταν αρκετά δραστήρια, ενώ ο αριθμός ημερήσιων βημάτων τους ήταν πιο
χαμηλός από τον ενδεδειγμένο για καλή υγεία. Απ’ την ανάλυση διακύμανσης (2x3) με
δύο σταθερούς παράγοντες (φύλο και απασχόληση) φάνηκε οτι τ’ αγόρια σημείωσαν
υψηλότερα σκορ (ρ=.016), και περισσότερα βήματα (ρ = .016). Δεν υπήρξε επίδραση της
συμμετοχής σε αθλητική δραστηριότητα στη συνολική φυσική δραστηριότητα (ρ = .068),
> ούτε και σημαντική αύξηση του αριθμού των βημάτων των παιδιών, που συμμετείχαν σ’
αυτή (ρ = .105). Η επίδραση των προγραμμάτων αθλητικής απασχόλησης ήταν σημαντική
στην αντοχή, τη δύναμη των κοιλιακών μυών, των άνω άκρων και στην δύναμη και
ευλυγισία του κορμού, αλλά όχι στην ευκαμψία (ρ =.000). Μετά την παρέμβαση
βελτιώθηκαν μόνο η αντοχή (ρ= .001) και η δύναμη και ευλυγισία του κορμού (ρ =.000).
Συνοψίζοντας, φάνηκε οτι τα παιδιά 10-12 ετών ήταν φυσικά δραστήρια, με τα αγόρια να
υπερέχουν και η συμμετοχή σε οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα είχε θετικές
επιδράσεις σε ορισμένες παραμέτρους της φυσικής κατάστασης.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.