Καταγραφή και αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών που παρέχουν τα ιδιωτικά γυμναστήρια στην Ηλεία

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Φουσκαρίνης, ΚωνσταντίνοςΌνομα Επιβλέποντος
Κώστα, Γεώργιος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή και αξιολόγηση της ποιότητας των
υπηρεσιών που παρέχουν τα ιδιωτικά γυμναστήρια της Ηλείας. Για την διερεύνηση
της ποιότητας υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα ποιότητας υπηρεσιών του
Alexandris (2002). Το δείγμα αποτέλεσαν 217 πελάτες έξι ιδιωτικών γυμναστηρίων
της Ηλείας. Η παραγοντική ανάλυση επιβεβαίωσε σε μεγάλο βαθμό την εγκυρότητα
της κλίμακας του Alexandris (2002), καθώς προέκυψαν 7 παράγοντες: Αξιοπιστία,
εγκαταστάσεις και τα προγράμματα, γυμναστές, αποτελέσματα στην υγεία,
προσωπικό, εξυπηρέτηση, αποτελέσματα στην κοινωνικότητά. Από τις απαντήσεις
των πελατών στις επταβάθμιες κλίμακες προέκυψε ότι οι αντιλήψεις τους για όλες τις
διαστάσεις της ποιότητας υπηρεσιών ήταν πολύ θετικές με σκορ 6.58 για την
αξιοπιστία του γυμναστηρίου, 6.04 για τις εγκαταστάσεις και τα προγράμματα, 6.40
για τους γυμναστές, 6.69 για τα αποτελέσματα στην υγεία τους, 6.54 για το
προσωπικό, 6.42 για την εξυπηρέτηση, και 6.39 για τα αποτελέσματα στην
κοινωνικότητά τους. Από τις αναλύσεις διακύμανσης προέκυψε στατιστικά
σημαντική επίδραση της τοποθεσίας του γυμναστηρίου στις εγκαταστάσεις και τα
προγράμματα, στους παράγοντες που αναφέρονται στην αξιοπιστία του γυμναστηρίου
και στην εξυπηρέτηση των πελατών, καθώς και στατιστικά σημαντική επίδραση του
φύλου των πελατών στους παράγοντες που περιγράφουν το προσωπικό και τους
γυμναστές. Οι απόψεις των πελατών για την ποιότητα υπηρεσιών των γυμναστηρίων
στην Ηλεία είναι θετικές. Διαφαίνεται ότι τα γυμναστήρια που δραστηριοποιούνται
σε αστικές περιοχές είναι περισσότερο ακριβή, αξιόπιστα, και εξυπηρετούν τους
πελάτες τους σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τα γυμναστήρια αγροτικών
περιοχών. Επίσης-άνδρες και γυναίκες αντιλαμβάνονται διαφορετικά την ποιότητα
που αφορά στους γυμναστές και το υπόλοιπο προσωπικό του γυμναστηρίου.
Λέξεις κλειδιά: Ποιότητα Υπηρεσιών, πελάτες, ιδιωτικά γυμναστήρια.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.