dc.contributor.advisor | Παντελιάδου, Σουζάνα | el |
dc.creator | Μαλτεζάκη, Ελευθερία | el |
dc.date.accessioned | 2015-07-24T12:23:50Z | |
dc.date.available | 2015-07-24T12:23:50Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.other | 10505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11615/14400 | en |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.4871 | |
dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να διερευνήσει αν εργαλεία που
χρησιμοποιούνται στην ελληνική γλώσσα και αξιολογούν την φωνολογική
ενημερότητα και την ανάγνωση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να
χρησιμοποιηθούν και αντίστοιχα σε δίγλωσσους μαθητές. Για την επίτευξη αυτού του
σκοπού χορηγήθηκαν σε δείγμα 26 μαθητών της τρίτης τάξης του δημοτικού εκ των
οποίων οι 14 ήταν αλλοδαποί και οι 12 έλληνες οι εξής δοκιμασίες: α) ανάγνωση
λέξεων, β) ανάγνωση ψευδολέξεων, γ) διάκριση φθόγγων και δ) σύνθεση φθόγγων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ στους έλληνες βρέθηκε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ
της αναγνωστικής ικανότητας και της φωνολογικής ενημερότητας δεν παρατηρήθηκε
τίποτα παρόμοιο στην περίπτωση των αλλοδαπών. Μελετώντας και την προβλεπτική
σχέση αυτών, στους έλληνες ήταν μέτρια ενώ στους αλλοδαπούς και πάλι ανύπαρκτη.
Στην περίπτωση της διαφοράς των μέσων όρων, τα αποτελέσματα δεν έδειξαν καμία
στατιστικά σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των ελλήνων και των αλλοδαπών στην
φωνολογική ενημερότητα και στην ανάγνωση ακόμα και όταν το δείγμα των
τελευταίων διαχωρίστηκε σε αυτούς με δύο ή ένα γονέα αλλοδαπό. Τα αποτελέσματα
επιβεβαίωσαν την υπόθεσή μας και υποστήριξαν την χρήση εργαλείων που
αξιολογούν την φωνολογική ενημερότητα και την ανάγνωση στα ελληνικά για τον
εντοπισμό αλλοδαπών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject.other | ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ | el |
dc.subject.other | ΜΑΘΗΣΗ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ | el |
dc.title | Διερεύνηση μαθησιακών δυσκολιών σε αλλοδαπούς | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. | el |
heal.academicPublisherID | uth | en |
heal.fullTextAvailability | true | en |
dc.rights.accessRights | free | en |
dc.contributor.committeeMember | Φιλιππάτου, Διαμάντω | el |
dc.contributor.committeeMember | Γκανά, Ελένη | el |