Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαντελιάδου, Σουζάναel
dc.creatorΜαλτεζάκη, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:50Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.other10505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14400en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.4871
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να διερευνήσει αν εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην ελληνική γλώσσα και αξιολογούν την φωνολογική ενημερότητα και την ανάγνωση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και αντίστοιχα σε δίγλωσσους μαθητές. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού χορηγήθηκαν σε δείγμα 26 μαθητών της τρίτης τάξης του δημοτικού εκ των οποίων οι 14 ήταν αλλοδαποί και οι 12 έλληνες οι εξής δοκιμασίες: α) ανάγνωση λέξεων, β) ανάγνωση ψευδολέξεων, γ) διάκριση φθόγγων και δ) σύνθεση φθόγγων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ στους έλληνες βρέθηκε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της αναγνωστικής ικανότητας και της φωνολογικής ενημερότητας δεν παρατηρήθηκε τίποτα παρόμοιο στην περίπτωση των αλλοδαπών. Μελετώντας και την προβλεπτική σχέση αυτών, στους έλληνες ήταν μέτρια ενώ στους αλλοδαπούς και πάλι ανύπαρκτη. Στην περίπτωση της διαφοράς των μέσων όρων, τα αποτελέσματα δεν έδειξαν καμία στατιστικά σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των ελλήνων και των αλλοδαπών στην φωνολογική ενημερότητα και στην ανάγνωση ακόμα και όταν το δείγμα των τελευταίων διαχωρίστηκε σε αυτούς με δύο ή ένα γονέα αλλοδαπό. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την υπόθεσή μας και υποστήριξαν την χρήση εργαλείων που αξιολογούν την φωνολογική ενημερότητα και την ανάγνωση στα ελληνικά για τον εντοπισμό αλλοδαπών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΑΛΛΟΔΑΠΟΙel
dc.subject.otherΜΑΘΗΣΗ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣel
dc.titleΔιερεύνηση μαθησιακών δυσκολιών σε αλλοδαπούςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΦιλιππάτου, Διαμάντωel
dc.contributor.committeeMemberΓκανά, Ελένηel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International