Η σχέση χαρακτηριστικών του διευθυντή σχολικής μονάδας με την εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευτικών : μια πολυεπίπεδη ανάλυση
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Βασιλάκου, Δανάη Αλ.Όνομα Επιβλέποντος
Καφέτσιος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: α) παρουσιάζεται μερική απώλεια περιεχομένου λόγου βιβλιοδεσίας. β) λείπει η σελίδα 67 από το φυσικό τεκμήριο.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο εργασιακός χώρος κατακλύζεται από συναισθηματικές αντιδράσεις και επιδράσεις. Η
παρούσα έρευνα, επεκτείνοντας προηγούμενες έρευνες και ανιχνεύοντας τις πηγές των
συναισθημάτων των εργαζομένων, ελέγχει υποθέσεις, που αφορούν τις σχέσεις της ρύθμισης
συναισθήματος και των πτυχών της συναισθηματικής νοημοσύνης του ηγέτη, με το
συναίσθημα και τη στάση των υφισταμένων στην εργασία, ελέγχοντας ταυτόχρονα την
επίδραση της συνοχής της ομάδας. Ταυτόχρονα ελέγχει τη σχέση της ρύθμισης
συναισθήματος και των πτυχών της συναισθηματικής νοημοσύνης των ηγετών και των
υφισταμένων, με την εργασιακή τους εμπειρία. Το δείγμα αποτελούνταν από 51 διευθυντές
σχολείων και 281 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς,
που αφορούσαν τη ρύθμιση συναισθήματος, τις τέσσερις αυταναφερόμενες πτυχές της ΣΝ, το
θετικό και αρνητικό συναίσθημα, τη συνοχή της ομάδας, την επαγγελματική ικανοποίηση και
την αντίληψη για τη σχέση συναλλαγής μεταξύ υφισταμένου και προϊσταμένου. Αντίθετα με
τις αρχικές υποθέσεις, η πολυεπίπεδη ανάλυση δεν έδειξε σχέση μεταξύ των πτυχών της
συναισθηματικής νοημοσύνης του ηγέτη και της εργασιακής εμπειρίας των υφισταμένων.
Ενώ, η ρύθμιση συναισθήματος του ηγέτη, παρουσίασε αρνητική συσχέτιση με την
επαγγελματική ικανοποίηση και το συναίσθημα στην εργασία των υφισταμένων. Στην
μονοεπίπεδη ανάλυση διάφορες πτυχές της συναισθηματικής νοημοσύνης των ηγετών και
των εκπαιδευτικών είχαν θετική συσχέτιση με τη στάση και το εργασιακό συναίσθημα των
ίδιων. Αυτά τα πορίσματα ερμηνεύονται μέσα από μία κοινωνικο-αλληλεπιδραστική
προοπτική η οποία τονίζει τη σχέση συναλλαγής που αναπτύσσεται μεταξύ ηγέτη και
υφισταμένου και συνεισφέρει σε μία κατανόηση της επίδρασης των συναισθημάτων είτε
ενδοατομικά και διαπροσωπικά.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.