Ελληνικό σύστημα εξετάσεων στη Β/θμια εκπαίδευση και μαθητές/ριες με δυσλεξία : προτάσεις και προσαρμογές στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Σδρόλια, Αντιγόνη Θ.Όνομα Επιβλέποντος
Μήτσης, Ναπολέων Σπ.
Ανδρέου, Γεωργία
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε προκειμένου να ανιχνευτεί το πόσο κατάλληλο
είναι το εξεταστικό σύστημα για τους δυσλεξικούς μαθητές της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης. Διερευνήθηκαν: (α) αν οι εκπαιδευτικοί έχουν τις απαραίτητες γνώσεις
και τα απαιτούμενα εφόδια, για να διδάξουν αποτελεσματικά τους δυσλεξικούς
μαθητές, (β) αν η υπάρχουσα σχολική πραγματικότητα διευκολύνει ή υπονομεύει το
δικαίωμα των δυσλεξικών μαθητών για μάθηση και (γ) αν επίσημες διευκολύνσεις της
ελληνικής πολιτείας προς τους δυσλεξικούς μαθητές είναι αποτελεσματικές. Η
υπόθεση που διατυπώθηκε ήταν ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί καλούνται να
αξιολογήσουν τους δυσλεξικούς μαθητές -ακόμη και σε επίπεδο Πανελληνίων
εξετάσεων- χωρίς να έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις. Ταυτόχρονα αναμέναμε ότι θα
διαφανεί η σχολική αναποτελεσματικότητα στην περίπτωση των μαθητών με δυσλεξία.
Στην ποσοτική έρευνα που διεξήχθη με τη βοήθεια ερωτηματολογίων έλαβαν μέρος 86
εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι δίδασκαν σε δημόσια σχολεία
του Νομού Μαγνησίας, και 112 μαθητές Λυκείου ενός Ενιαίου Λυκείου στο Βόλο.
Τελικά διεφάνη ότι, παρά τις διευκολύνσεις που παρέχει η επίσημη πολιτεία, το όλο
πλαίσιο εκπαίδευσης, διάγνωσης και αξιολόγησης των δυσλεξικών μαθητών κρίνεται -
από εκπαιδευτικούς και μαθητές- ανεπαρκές. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδήγησαν
σε κριτική αντιμετώπιση του όλου ζητήματος και σε προτάσεις για μια πιο δίκαιη
αντιμετώπιση των παιδιών με δυσλεξία.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.