Αυθεντικά πλαίσια μάθησης με την υποστήριξη ψηφιακής τεχνολογίας : ο σχεδιασμός και η εφαρμογή του ANIMath για τα μαθηματικά
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Αλιμήση, ΡενέΌνομα Επιβλέποντος
Χρονάκη, Άννα
Χούστης, Ηλίας Ν.
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι τα αυθεντικά πλαίσια μάθησης για την
όιερεύνηση μαθηματικών ζητημάτων με την αξιοποίηση της Τεχνολογίας Πληροφορίας και
Επικοινωνίας. Η ανάπτυξη ενός διαδικτυακού συνεργατικού περιβάλλοντος για τα μαθηματικά
ήταν απόρροια της παρατήρησης ότι «τα μαθηματικά συχνάζουν στην καθημερινή ζωή και
αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει». Στόχος είναι να
διερευνήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθηματικά ζητήματα μέσα από αυθεντικά πλαίσια
μάθησης. Ο κόσμος των πεταλούδων επιλέχθηκε ως ένα τέτοιο αυθεντικό πλαίσιο μάθησης
για τα μαθηματικά. Το διαδικτυακό ψηφιακό περιβάλλον ANIMath που αναπτύχθηκε ώστε να
υποστηρίζει την συνεργασία, την διερευνητική μάθηση και το πολυτροπικό κείμενο
αξιολογήθηκε με την διεξαγωγή διδακτικού πειράματος σε μία σχολική τάξη 23 μαθητών. Το
ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στην αλληλεπίδραση των μαθητών, μαθητριών με το
περιβάλλον και στην διεκπεραίωση των μαθησιακών στόχων που είχαν τεθεί. Η μεθοδολογία
της υλοποίησης και της έρευνας καθώς και τα ακριβή αποτελέσματα αναφέρονται εκτενώς στις
ομώνυμες ενότητες.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.