Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση : η περίπτωση του AvdMerge Project

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κρανάς, ΑθανάσιοςΌνομα Επιβλέποντος
Τασιούλας, Λέανδρος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παιδαγωγική προσέγγιση της παραδοσιακής διδασκαλίας που γίνεται στις αίθουσες, εκτός
του προφανούς πλεονεκτήματος της άμεσης επαφής μεταξύ του καθηγητή και των μαθητών,
παρουσιάζει έλλειψη όσον αφορά την ευελιξία από άποψη χρόνου και τοποθεσίας. Από την
άλλη μεριά, εξετάζοντας ένα πιο σύγχρονο παιδαγωγικό μοντέλο, όπως αυτό του e-learning,
θα παρατηρήσουμε ότι ενώ υπάρχει πληθώρα από Learning Management Systems και η
τεχνολογία του video conferencing έχει αναπτυχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, δεν υπάρχει η
αναμενόμενη διάδοση των τεχνολογιών αυτών, αφού υπάρχει έλλειψη γνώσης πάνω σε
θέματα χρήσης της τεχνολογίας επικοινωνιών Ήχου, Βίντεο και Δεδομένων (Audio, Video
and Data - AVD communications). Τη λύση στα παραπάνω προβλήματα δίνει το πρόγραμμα
AvdMerge, το οποίο αποτελεί μια ανεξάρτητη ανοικτή ευρωπαϊκή AVD βάση γνώσεων που
υποστηρίζεται από μια πολύγλωσση υποδομή για την καλύτερη χρησιμοποίηση των
υπηρεσιών επικοινωνίας AVD στα παιδαγωγικά πλαίσια. Χρησιμοποιεί την παιδαγωγική
προσέγγιση της Συνδυασμένης Εκμάθησης (Blended Learning) και αναπτύσσει και
υποστηρίζει νέα παιδαγωγικά μοντέλα και πλαίσια για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για
τη διαχείριση γνώσης κάνει χρήση ψηφιακών βιβλιοθηκών και η μοντελοποίηση της
πληροφορίας γίνεται με τη βοήθεια κατάλληλων οντολογιών. Από το AvdMerge
επωφελούνται και οι καθηγητές και οι μαθητές, οι οποίοι είναι και οι τελικοί αποδέκτες της
αποδοτικής διδασκαλίας.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.