Show simple item record

dc.contributor.advisorΖουμπουλάκης, Μιχαήλ Σ.el
dc.creatorΠέτρου, Κυριάκοςel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:46Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.other5359
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13698en
dc.description.abstractΜέσα από την παρούσα μελέτη προσπάθησα να αναδείξω τις βασικές ιδέες των εκπροσώπων της κλασικής οικονομικής σχολής στο θέμα της παιδείας, με σκοπό να εξαγάγω τα συμπεράσματα από τον καθένα ξεχωριστά και τέλος να υποδείξω τα βασικά συμπεράσματα της κλασικής σκέψης σε ότι αφορά την παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι οικονομολόγοι που με τα συγγράμματα τους, κυρίως, με βοήθησαν να προχωρήσω στη μελέτη μου είναι οι Adam Smith, John Stuart Mill, Thomas Robert Malthus, Jean Baptiste Say και Nassau William Senior. Ξεκινώντας την μελέτη μου, στην εισαγωγή της πτυχιακής μου, προσπάθησα να εξηγήσω τη ακριβώς είναι αυτό που ονομάζουμε παιδεία και τι είναι εκπαίδευση. Στα επόμενα δύο υποκεφάλαια της εισαγωγής προσπάθησα να κάνω μια όσο το δυνατό πιο μικρή ιστορικά αναδρομή, πρώτα της μετάβασης από τους σκοτεινούς αιώνες του Μεσαίωνα προς την εποχή των Κλασικών, περνώντας από την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό και έπειτα να παρουσιάσω την κατάσταση στην οποία βρισκόταν η παιδεία στην Μεγάλη Βρετανία λίγο πριν την εμφάνιση του Adam Smith και των υπόλοιπων Κλασικών. Έπειτα, στο κυρίως θέμα της μελέτης προσπάθησα να αναφέρω με όσο πιο σαφή τρόπο μπορούσα τις ιδέες και σκέψεις περί παιδείας των Smith, Mill, Malthus, Say και Senior. Ο κύριος κορμός της μελέτης απορρέει μέσα από τα βασικότερα έργα των προαναφερθέντων καθώς και από άλλους συγγραφείς οι οποίοι στο έργο τους ανέφεραν τις εκπαιδευτικές ιδέες των κλασικών καθώς και τις ιδέες τους περί κοινωνικού κράτους. Έπειτα χρησιμοποιώντας τα συμπεράσματα από τον κάθε ένα προσπάθησα να τα συνδυάσω όλα μαζί με σκοπό να παρουσιάσω τις ομοιότητες τους και τις τυχών διαφορές τους με τελικό μου στόχο να καταλήξω στα βασικά συμπεράσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής της κλασικής οικονομικής σχολής. Στο τελευταίο κεφάλαιο της μελέτης προσπάθησα, με όσο το δυνατό πιο απλά λόγια, να αναδείξω τις δικές μου σκέψεις και απόψεις σε ότι αφορά τη λειτουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος. Ο λόγος που μπήκα σε αυτό τον πειρασμό, είναι ότι βρήκα κάποια κοινά σημεία μεταξύ των δικών μου σκέψεων με τις απόψεις των κλασικών περί αποτελεσματικής παιδείας. Έτσι μελετώντας βαθύτερα τα συγγράμματα τους, και κυρίως του John Stuart Mill, με βοήθησαν να δημιουργήσω μια καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη γνώμη γύρω από το θέμα της παιδείας.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣel
dc.subject.otherΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣel
dc.titleΗ παραγωγή του αγαθού παιδεία στην κλασική πολιτική οικονομίαel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International