Σύγκριση παραμέτρων φυσικής δραστηριότητας μεταξύ μαθητών γυμνασίου που συμμετέχουν και που δεν συμμετέχουν σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κούβελας, ΒασίλειοςΌνομα Επιβλέποντος
Χασάνδρα, Μαρία Β.
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: κακέκτυπες σελίδες.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να όιερευνήσει παραμέτρους της φυσικής
δραστηριότητας σε μαθητές γυμνασίου που γυμνάζονται και δεν γυμνάζονται εξωσχολικά.
Στη μελέτη συμμετείχαν 37 μαθητές και μαθήτριες της Β' γυμνασίου από αστικό σχολείο
της κεντρικής Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια που
αξιολογούσαν τις στάσεις, την πρόθεση, την ενημέρωση, την αντιλαμβανόμενη ικανότητα,
και το στάδιο αλλαγής συμπεριφοράς, ως προς την άσκηση. Στη συνέχεια φόρεσαν
πεδόμετρα για 3 εβδομάδες και τέλος ξανά συμπλήρωσαν τη σειρά των ερωτηματολογίων.
Από τη σύγκριση των μέσων όρων σε όλες τις μετρήσεις φάνηκε ότι οι μαθητές που
ασκούνται εξωσχολικά υπερτερούσαν σε όλες τις παραμέτρους της φυσικής
δραστηριότητας σε σχέση με τους μαθητές που δεν ασκούνται εξωσχολικά και στην
αρχική και στην τελική μέτρηση. Επιπλέον, οι μαθητές - αθλητές βελτίωσαν τα σκορ τους
σε όλες τις μετρήσεις μετά τη χρήση των πεδομέτρων κάτι που δεν παρατηρήθηκε σε όλες
τις μετρήσεις με τους μαθητές που δεν αθλούνται εξωσχολικά. Συζητείται η
σημαντικότητα της εξωσχολικής άθλησης, η αδυναμία του μαθήματος της φυσικής αγωγής
να προωθήσει τη φυσική δραστηριότητα στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό και η εμπειρία
από τη χρήση πεδομέτρων σαν μέσο αύξησης της φυσικής δραστηριότητας.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.