Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΗλιού, Νικόλαος Ε.el
dc.creatorΝτάντου, Ιωάννα-Δήμητραel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:03Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other9015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13115en
dc.description.abstractΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ Σε παγκόσμιο επίπεδο η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι οι νέοι και άπειροι οδηγοί έχουν πολύ υψηλοτέρα ποσοστά σε τροχαία ατυχήματα ,με αποτέλεσμα περισσότερους τραυματισμούς ;h ακόμη και θανάτους σε σχέση με τους πιο έμπειρους. Είναι έως και τρεις φορές πιο επικίνδυνοι από αυτούς και έχουν διαφορές στον τρόπο αντίληψης των κινδύνων και στις δεξιότητες . Για να αντιμετωπίσεις όμως κάποιο πρόβλημα θα πρέπει να το γνωρίζεις καλά. Οι αρχάριοι αποτελούν το σημαντικότερο πρόβλημα στους δρόμους. Είναι εκείνοι οι οδηγοί που έχουν λιγότερο από τρία χρόνια οδηγικη εμπειρία. Υστερούν στα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού οδηγού και δημιουργούν προβλήματα όχι μόνο στον εαυτό τους αλλά και σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.. Έχει αποδεδειχθεί,επίσης, ότι είναι ένα από τα πιο δυσεπίλυτα προβλήματα της οδικής ασφάλειας , αντικατοπτρίζοντας ίσως την πολυπλοκότητα του προβλήματος σε σχέση με άλλα θέματα οδικής ασφάλειας. Στατιστικά που αφορούν τα ατυχήματα των αρχάριων οδηγών σε σχέση με παράγοντες όπως η ηλικία , η θέση , η ώρα , το φύλλο , το είδος του οχήματος κ.α βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση αυτού του προβλήματος. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ Τα ποσοστά ατυχημάτων για τους νέους οδηγούς είναι υψηλά σε μεγάλο βαθμό λογω της ανωριμότητας τους σε συνδυασμό με την απειρία οδήγησης. Η ανωριμότητα είναι εμφανής σε επικίνδυνες πρακτικές οδήγησης όπως η υπερβολική ταχύτητα. Την ίδια στιγμή η έλλειψη εμπειρίας πίσω από το τιμόνι καθιστά δύσκολο για αυτούς να αναγνωρίσουν και να ανταποκρίνονται σε κινδύνους , προβλήματα και σε ασυνήθιστες καταστάσεις ακόμη και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και αυτές οι καταστάσεις φέρνουν μια σειρά καταστροφών πιο συχνά από ότι όταν οδηγούν άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας. Εκτός από την κοινωνική και βιολογική τους ανωριμότητα και την έλλειψη εμπειρίας οδήγησης οι νέοι οδηγοί συχνά διαταράσσονται κατά την οδήγηση. Αυτή η δυσλειτουργία είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων όπως αλκοόλ .ναρκωτικά , κούραση , υπνηλία , κόπωση .υπερβολική ταχύτητα...Οι νέοι επηρεάζονται έντονα από την απώλεια του ύπνου . Η διάρκεια εργασίας , το βιολογικό ρολόι και οι ώρες οδήγησης είναι τρεις παράγοντες που οδηγούν σε αυξημένη κόπωση , η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ενέργειας , μειωμένη τάση να αντιδρούν και απροθυμία , οδηγώντας τελικά στον ύπνο πάνω στο τιμόνι. Επιπλέον , η προσοχή των νέων αποσπάται συχνά , από τους επιβάτες και από τη χρήση κινητών. Η αυξανόμενη χρήση κινητών τηλεφώνων , τεχνολογίας συμπεριλαμβανομένων συσκευών πλοήγησης και τεχνολογίες ψυχαγωγίας είναι πιθανές πηγές απόσπασης της προσοχής. Δραστηριότητες όπως κατανάλωση προϊόντων , κάπνισμα , μακιγιάζ ,αναζήτηση αντικειμένων μέσα στο αυτοκίνητο όλα αποτελούν περισπασμούς από το καθήκον των οδηγών να διατηρούν τον έλεγχο του οχήματος και να ανταποκρίνονται στις αλλαγές του οδικού δικτύου ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ Ειδικά μέτρα πρέπει να ληφθουν για την αντιμετώπιση και την εξάλειψη των κακών αποτελεσμάτων που η ανωριμότητα και η απειρία μπορούν να προκαλέσουν. Πρώτα από όλα τα μέτρα που αυξάνουν το συνολικό επίπεδο ασφάλειας του συστήματος μεταφορών , όπως είναι η κατάλληλη επιβολή ορίων( αλκοόλ , ταχύτητας και ζώνη ασφάλειας ), ασφαλείς δρόμοι και ασφαλή αυτοκίνητα , θα αυξήσουν τα επίπεδα ασφάλειας των άπειρων και νέων οδηγών. Εκτός από αυτά τα γενικά μέτρα , πρέπει να εφαρμοστούν και ειδικά μέτρα για τους νέους οδηγούς. Αποτελεσματικά μέτρα αποσκοπούν στην αύξηση του ποσοστού της οδηγίκης εμπειρίας πριν από την οδήγηση , καθώς και την προστασία από καταστάσεις υψηλού κινδύνου στα πρώτα σταδία της οδήγησης. Η προ-άδεια εμπειρία μπορεί να αυξηθεί με την οδήγηση υπό την επίβλεψη. Προστασία κατά τα πρώτα στάδια μπορεί να παρέχεται από μέτρα , όπως χαμηλά όρια οινοπνεύματος, καθώς και περιορισμούς σχετικά με τη νυχτερινή οδήγηση και την οδήγηση χωρίς επιβάτες. Αυτά τα μέτρα θα είναι αποτελεσματικά μόνο αν τα ποσοστά συμμόρφωσης είναι υψηλά. Για το λόγο αυτό προτιμούνται υποχρεωτικά μέτρα σε συνδυασμό με την αυστηρή εφαρμογή των μέτρων αυτών. Για να διευκολυνθεί η αποδοχή τους χρειάζονται εκστρατείες ενημέρωσης που στοχεύουν στη μεγαλύτερη συνειδητοποίηση του προβλήματος .Σημαντική κρίνεται και η συμβολή της οικογένειας στη δημιουργία ένας σωστού οδικού πρότυπου αλλά και τη σωστή εκπαίδευση.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑel
dc.subject.otherΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ -- ΕΡΕΥΝΑel
dc.titleΔιερεύνηση οδηγικών συμπεριφορών νέων οδηγώνel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International