Αυτοαποτελεσματικότητα φοιτητών/τριών ως προς την ικανότητα διδασκαλίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Δήμου, ΔέσποιναΌνομα Επιβλέποντος
Διγγελίδης, Νικόλαος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστούν η αυτοαποτελεσματικότητα
φοιτητών του ΤΕΦΑΑ που κάνουν την πρακτική τους στα σχολεία, η ικανοποίησή
τους από τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής καθώς και η αντίληψή τους για τη
σημαντικότητα του μαθήματος. Στην έρευνα συμμετείχαν 61 φοιτητές και φοιτήτριες
(33 αγόρια, 28 κορίτσια) του δευτέρου έτους σπουδών, ηλικίας 20-21 ετών.
Προκειμένου να εξεταστούν οι παραπάνω μεταβλητές, χρησιμοποιήθηκε
ερωτηματολόγιο κατάλληλα τροποποιημένο. Όλες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς
δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.72). Ανάλυση διακύμανσης μονής κατεύθυνσης
έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών όσον αφορά: ϊ)
την αυτοαποτελεσματικότητα, ϋ) τη σημαντικότητα του μαθήματος και iii) την
ικανοποίηση από τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής. Τα κορίτσια είχαν υψηλότερα
σκορ σε όλες τις παραπάνω κλίμακες, σε σύγκριση με τα αγόρια. Επίσης, υπήρχαν
στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των παραπάνω κλιμάκων. Η
αυτοαποτελεσματικότητα συσχετίζονταν θετικά με τη σημαντικότητα μαθήματος
(r=.47, ρ<·01) και την ικανοποίηση από τη διδασκαλία (r=.58, ρ<01). Τέλος, η
ικανοποίηση από τη διδασκαλία σχετίζονταν με τη σημαντικότητα μαθήματος (r=.53,
ρ<01).
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.