Απόψεις μελλοντικών καθηγητών φυσικής αγωγής σχετικά με την ενσωμάτωση μαθητών με αναπηρίες
View/ Open
Author
Παπαμιχαήλ, ΙωάννηςSupervisor name
Κοκαρίδας, Δημήτρης
Date
2006Language
el
Access
free
Abstract
Σκοπός της έρευνας ήταν η εξέταση των απόψεων των μελλοντικών καθηγητών
φυσικής αγωγής σχετικά με την ενσωμάτωση μαθητών με αναπηρίες σε τυπική τάξη. Στην
έρευνα συμμετείχαν 187 φοιτητές και φοιτήτριες του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας (109 άντρες, 78 γυναίκες). Κάθε άτομο συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο των
Hodge, Murata και Kozub (2002) το οποίο αποτελείται από 15 ερωτήσεις που αξιολογούν
την άποψη μελλοντικών καθηγητών φυσικής αγωγής σχετικά με την ενσωμάτωση
μαθητών με αναπηρίες στην κανονική τάξη, το βαθμό αποδοχής των μαθητών με
αναπηρίες από τους φοιτητές και τέλος την αντίληψη των καθηγητών ως προς την
εκπαίδευση που θεωρούν ότι χρειάζονται προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον ρόλο τους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η προηγούμενη εμπειρία σε θέματα αναπηριών
και η ειδικότητα των φοιτητών είναι παράγοντες που επηρεάζουν την αντίληψη των
συμμετεχόντων ως προς την εκπαιδευτική κατάρτιση που απαιτείται να έχουν για τη
διδασκαλία μαθητών με αναπηρίες και το βαθμό αποδοχής των μαθητών με αναπηρίες
στην τάξη τους. Επιπλέον, ο βαθμός αποδοχής των μαθητών με αναπηρίες στις τυπικές
τάξεις από τους μελλοντικούς καθηγητές φυσικής αγωγής έδειξε να επηρεάζεται από το
είδος και τη σοβαρότητα της αναπηρίας του μαθητή.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.