Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑλμπανίδης, Ευάγγελοςel
dc.creatorΚέλλης, Ηρακλήςel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:36:26Z
dc.date.available2015-01-05T21:36:26Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.other10016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/88en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.492
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της επίδρασης ενός προγράμματος Φυσικής Αγωγής, προσανατολισμένου στις αρχές του διαπολιτισμικού μοντέλου εκπαίδευσης, στη διαμόρφωση και στη μάθηση συγκεκριμένων ατομικών και κοινωνικών συμπεριφορών (σχέσεις, ανευθυνότητα, επιβράβευση, βοήθεια, στόχοι) από μαθητές/τριες διαφορετικής εθνικότητας στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας. Σε δεύτερο επίπεδο, αξιολογήθηκε η επίδραση του προγράμματος στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών. Στην έρευνα συμμετείχαν εβδομήντα εννέα μαθητές/τριες Ε' και ΣΤ' τάξης με καταγωγή από 9 διαφορετικές χώρες. Στην πειραματική ομάδα που εφάρμοσε παρεμβατικό πρόγραμμα, συμμετείχαν 39 μαθητές/τριες και στην ομάδα ελέγχου που ακολούθησε το αναλυτικό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής, συμμετείχαν 40 μαθητές/τριες. Κατά τη διάρκεια των οκτώ εβδομάδων εφαρμογής του παρεμβατικού προγράμματος, υλοποιήθηκαν δεκαέξι μαθήματα σαράντα- πεντάλεπτης διάρκειας με κινητικές δραστηριότητες χωρίς ανταγωνιστικό περιεχόμενο, αναπτύχθηκαν δύο ανεξάρτητες ομαδικές δράσεις ενώ παράλληλα μέσω της συνεργασίας που αναπτύχθηκε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου καλλιεργήθηκε κατάλληλο διαπολιτισμικό κλίμα σε όλο το σχολικό περιβάλλον. Η επίδραση το προγράμματος ελέγχθηκε και αξιολογήθηκε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου αυτοαξιολόγησης συμπεριφοράς μαθητών/τριών, ενώ για να καταγραφούν και αξιολογηθούν συγκεκριμένες συμπεριφορές των παιδιών από παρατηρητές-εκπαιδευτικούς δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο παρατήρησης συμπεριφοράς μαθητών/τριών. Για την αξιολόγηση της επίδρασης του προγράμματος στην αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση των συμμετεχόντων, χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αυτοαντίληψης & Αυτοεκτίμησης Μαθητών/τριών «Πως Αντιλαμβάνομαι Τον Εαυτό Μου», (Μακρή - Μπότσαρη, 2001). Συνολικά με βάση τα αποτελέσματα των αναλύσεων από την αυτοαξιολόγηση των μαθητών/τριών το παρεμβατικό πρόγραμμα φάνηκε να επιδρά θετικά στη βελτίωση και στη μάθηση συμπεριφοράς των μαθητών/τριών της πειραματικής ομάδας ανεξάρτητα από την εθνικότητα και το φύλο τους. Με βάση τα αποτελέσματα της παρατήρησης συμπεριφοράς μαθητών/τριών από τους παρατηρητές-εκπαιδευτικούς, το παρεμβατικό πρόγραμμα φάνηκε να επιδρά θετικά στη βελτίωση της συμπεριφοράς τους, και στη μάθηση, ανεξάρτητα από την ομάδα, την εθνικότητα και το φύλο τους. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης το παρεμβατικό πρόγραμμα φάνηκε να επιδρά θετικά στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών ανεξάρτητα από την ομάδα, την εθνικότητα και το φύλο τους.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.subject.otherΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.titleΗ προσέγγιση της πολιτισμικής ετερότητας για μαθητές/τριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγήςel
dc.typedoctoralThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΔέρρη, Βασιλικήel
dc.contributor.committeeMemberΚουρτέτσης, Θωμάςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International