Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΤριανταφυλλίδης, Τριαντάφυλλος Α.el
dc.creatorΣδρόλιας, Κωνσταντίνος Α.el
dc.date.accessioned2015-05-14T07:35:10Z
dc.date.available2015-05-14T07:35:10Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.other4401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/4561en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2705
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία μελετά την οικοδόμηση των γεωμετρικών εννοιών κατά τη χρονική περίοδο της μετάβασης των μαθητών και μαθητριών από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Θα τη χαρακτηρίζαμε ως διαχρονική μελέτη (longitudinal study) αφού η διερεύνηση του θέματός μας βασίστηκε κυρίως στην παρουσία μας μέσα σε σχολικές τάξεις πέμπτης και έκτης δημοτικού καθώς και σε σχολικές τάξεις πρώτης γυμνασίου όπου διδάσκονταν οι γεωμετρικές έννοιες. Ακολουθήσαμε, ουσιαστικά, τους μαθητές και τις μαθήτριες στην εκπαιδευτική τους πορεία από το δημοτικό στο γυμνάσιο ώστε κάτω από το πλαίσιο μίας εθνογραφικής προσέγγισης και καταγραφής να απαντήσουμε στα ερευνητικά μας ερωτήματα. Για τις ανάγκες της έρευνάς μας χρησιμοποιήθηκαν η μη συμμετοχική παρατήρηση των σχολικών τάξεων, η συμμετοχική μας παρατήρηση - κατά την εξέλιξη διδακτικής παρέμβασης - στην έκτη τάξη του δημοτικού και στην πρώτη του γυμνασίου, ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις στους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς και ερωτηματολόγια για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν γεωμετρία σε δημοτικό και γυμνάσιο. Η ποιοτική ανάλυση των ερευνητικών μας δεδομένων μας οδήγησε σε συμπεράσματα που καταδεικνύουν ασυνέχεια στην εκπαιδευτική πορεία των παιδιών από το δημοτικό στο γυμνάσιο, η οποία απεικονίζεται και στην ομαλή οικοδόμηση των γεωμετρικών εννοιών. Κατέδειξε παράλληλα την ανάγκη ύπαρξης ή δημιουργίας διδακτικών συνδέσμων που θα υποστηρίζουν την ομαλή εκπαιδευτική πορεία των παιδιών γενικότερα και την οικοδόμηση των γεωμετρικών εννοιών ειδικότερα.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΓΕΩΜΕΤΡΙΑ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ)el
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑel
dc.titleΗ οικοδόμηση των γεωμετρικών εννοιών κατά τη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιοel
dc.typedoctoralThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International