Σχεδιασμός, ανάπτυξη & εφαρμογή διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την παραγωγή του γραπτού λόγου : η περίπτωση της ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε μαθητές με προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Παραδιά, Μαρία Ι.Όνομα μέλους επιτροπής
Ράπτης, Αριστοτέλης
Σολομωνίδου, Χριστίνα
Όνομα Επιβλέποντος
Μήτσης, Ναπολέων Σπ.
Ημερομηνία
2004Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Το αντικείμενο και ο στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να
διερευνηθούν οι επιδράσεις της ενισχυτικής διδασκαλίας, στην παραγωγή
γραπτού στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα, σε δίγλωσσους μαθητές με
προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας, μέσω του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και
της χρήσης του κατάλληλου διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Η αναγκαιότητα της διερεύνησης του θέματος αυτού, με την υλοποίηση
μιας διαφοροποιημένης εφαρμογής, προκύπτει από τις σοβαρές δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν οι χρήστες της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, με
επίκεντρο τη δυσκολία απόκτησης υψηλής ευχέρειας στην παραγωγή γραπτού
λόγου και στην κατάκτηση των δομών της ελληνικής γλώσσας, ιδιαίτερα σε
γλωσσικά φαινόμενα τα οποία διαπιστώνεται ότι δεν έχουν κατακτηθεί σε
ικανοποιητικό βαθμό, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αδυναμία στο χειρισμό
και την αξιοποίησή τους στο γραπτό λόγο.
Με βάση τα ερευνητικά δεδομένα, τα οποία συλλέχθηκαν κατά την
προέρευνα και κατά τις αρχικές φάσεις της έρευνας αυτής, προέκυψε η ανάγκη
διατύπωσης μιας μεθοδολογικής πρότασης, η οποία, με την αξιοποίηση των
Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας, να αποβλέπει στο να
κατευθύνει τους μαθητές σε αποτελεσματικούς τρόπους κατανόησης,
επεξεργασίας και παραγωγής γραπτού λόγου. Προεξέχοντα ρόλο στη
συγκρότηση του μοντέλου διδασκαλίας που προτείνεται στην εργασία αυτή
έχει η επικοινωνιακή προσέγγιση του γραπτού λόγου. Το προτεινόμενο, όμως.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.