Show simple item record

dc.contributor.advisorΠιπεράκης, Στέλιος Μ.el
dc.contributor.advisorΖαφειροπούλου, Μαρίαel
dc.creatorΑυγερινού, Ιωάννα Β.el
dc.date.accessioned2015-05-14T07:31:27Z
dc.date.available2015-05-14T07:31:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other8808
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/4521en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.3082
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης απέναντι στις δυσκολίες για την εφαρμογή προγραμμάτων Σεξουαλικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, που αφορούν υποκειμενικές αδυναμίες των ιδίων, εμπόδια υλικοτεχνικής υποδομής του νηπιαγωγείου και στάσεις ταμπού απέναντι στη Σ. Α. Ένας επιπλέον σκοπός της εργασίας ήταν να ερευνήσει παράγοντες που πιθανόν να επιδρούν στις αντιλήψεις αυτών των δυσκολιών, όπως η ηλικία, η ανάπτυξη δραστηριοτήτων, η ακαδημαϊκή κατάρτιση και επιμόρφωση των νηπιαγωγών πάνω σε θέματα σεξουαλικής υγείας, καθώς και η ύπαρξη σχετικού παιδαγωγικού υλικού. Τέλος, επιχείρησε να αξιολογήσει τα είδη του παιδαγωγικού υλικού Σ. Α. που βρέθηκαν στα νηπιαγωγεία. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 80 εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης, οι οποίοι εργάζονταν στα δημόσια νηπιαγωγεία του Δήμου Βόλου κατά το σχολικό έτος 2008-2009. Ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο 29 ερωτήσεων και καταγράφηκε το παιδαγωγικό υλικό Σ. Α. που διέθεταν τα νηπιαγωγεία όπου εργάζονταν. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές επιδράσεις της ακαδημαϊκής κατάρτισης στις αντιλήψεις για τις υποκειμενικές αδυναμίες, με τους νηπιαγωγούς που έχουν παρακολουθήσει μαθήματα Σ. Α. κατά τη βασική εκπαίδευση να αντιλαμβάνονται λιγότερες αδυναμίες στα προσόντα τους σε σχέση με τους νηπιαγωγούς που δεν έχουν παρακολουθήσει. Ακόμα, βρέθηκε ότι η ανάπτυξη δραστηριοτήτων Σ. Α. επιδρά και στους τρεις τύπους αντιλήψεων, με τους νηπιαγωγούς που έχουν αναπτύξει δραστηριότητες Σ. Α. κατά το παρελθόν, ν’ αντιλαμβάνονται λιγότερες αδυναμίες στα προσόντα τους, λιγότερα εμπόδια υλικοτεχνικής υποδομής και να υιοθετούν λιγότερα ταμπού απέναντι στη Σ. Α. Οι υπόλοιποι παράγοντες δε βρέθηκε να επηρεάζουν τις αντιλήψεις για τις δυσκολίες εφαρμογής των προγραμμάτων. Τέλος, το σχετικό παιδαγωγικό υλικό που βρέθηκε στους νηπιακούς χώρους αξιολογήθηκε, σε γενικές γραμμές, ως κατάλληλο για την υλοποίηση προγραμμάτων Σ. Α., αλλά με δυνατότητες εμπλουτισμού του περιεχομένου του και ανάγκη αλληλεπίδρασής του και με άλλες κατηγορίες παιδαγωγικού υλικού.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ -- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΒΟΛΟΣel
dc.titleΣεξουαλική αγωγή : αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για τις δυσκολίες εφαρμογής και αξιολόγηση σχετικού παιδαγωγικού υλικού στα νηπιαγωγεία του Δήμου Βόλουel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International