Καταγραφή του προφίλ των αθλητικών τουριστών του Κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Βερνάδου, ΆνναΌνομα μέλους επιτροπής
Τσίτσκαρη, Ευστρατία
Μιχαλοπούλου, Μαρία
Όνομα Επιβλέποντος
Κώστα, Γεώργιος
Ημερομηνία
2013Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: χαμηλής ποιότητας εκτύπωση.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο αθλητικός τουρισμός έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Σήμερα ένα από τα σημαντικά
αθλητικά γεγονότα που προσελκύει αθλητές και θεατές απ’ όλο τον κόσμο είναι ο διεθνής
Κλασικός Μαραθώνιος Αθηνών. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τα
δημογραφικά χαρακτηριστικά, των αθλητικών τουριστών που συμμετείχαν ή/και
παρακολούθησαν τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας ή τα 5/10 χλμ., να διερευνήσει τις
ανάγκες τους και να καταγράψει την τυπολογία τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε 8-11
Νοεμβρίου του 2012 στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Συμπληρώθηκαν 200
ερωτηματολόγια τα οποία μοιράστηκαν κατά την διάρκεια διανομής του αθλητικού υλικού
στον χώρο του Ζαππείου και κατά την διάρκεια διεξαγωγής των αγώνων, σε ιθαγενείς και
ξένους αθλητικούς τουρίστες. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε στην ελληνική, αγγλική,
γερμανική και γαλλική γλώσσα. Για την ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε
περιγραφική ανάλυση, διερευνητική παραγοντική ανάλυση, ανάλυση αξιοπιστίας
(Cronbach a), ανάλυση διακύμανσης ως προς ένα ανεξάρτητο παράγοντα (one way
Anova) και t-test ανάλυση για ανεξάρτητα δείγματα. Από την t-test ανάλυση, που
πραγματοποιήθηκε για τη διερεύνηση των δημογραφικών χαρακτηριστικών, διαπιστώθηκε
ότι οι αθλητικοί τουρίστες είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό άνδρες, ηλικίας 17-39, πλήρης
επαγγελματικής απασχόλησης. Από την παραγοντική ανάλυση των αναγκών
παρουσιάστηκαν πέντε παράγοντες. Από την παραγοντική ανάλυση της συμπεριφοράς των
αθλητικών τουριστών, προέκυψαν οκτώ τουριστικοί ρόλοι. Από την ανάλυση
διακύμανσης ανάμεσα στα δύο φύλων σε σχέση με τους πέντε παράγοντες αναγκών,
διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες παρουσίασαν μεγαλύτερο μέσο όρο διακύμανσης στους
παράγοντες «Ανάγκη για Αυτό-ολοκλήλωση, Αυτενέργεια, Αυτοανάπτυξη» και
«Φυσιολογικές Ανάγκες». Τα αποτελέσματα της έρευνας, μέσω της σκιαγράφησης του
προφίλ και τον προσδιορισμό των αναγκών και συμπεριφορών των αθλητικών τουριστών,
θα βοηθήσουν στην εξέλιξη του αθλητικού τουρισμού και θα βρεθούν τρόποι για την
προώθηση των αθλητικοτουριστικών προϊόντων.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.