Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚουρτέσης, Θωμάςel
dc.creatorΑγδινιώτης, Ηλίαςel
dc.date.accessioned2015-03-11T11:28:37Z
dc.date.available2015-03-11T11:28:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.other13458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2082en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2283
dc.descriptionΠαρατηρήσεις έκδοσης: παρόραμα στη σελιδαρίθμηση.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της κινητικής συναρμογής και της Βηματομετρικής φυσικής δραστηριότητας παιδιών με ελλειμματική προσοχή / υπερκινητικοτητα (ΔΕΠ/Υ). Στη μελέτη συμμετείχαν 50 παιδιά ηλικίας 5-15 ετών των νομών Αττικής και Μαγνησίας εκ των οποίων τα 25 είχαν διαγνωστεί από Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης ότι παρουσιάζουν ΔΕΠ/Υ (πειραματική ομάδα), ενώ τα υπόλοιπα 25 παιδιά, ίδιας ηλικίας και φύλου, δεν παρουσίαζαν μαθησιακές δυσκολίες. Για την αξιολόγηση της κινητικής συναρμογής χρησιμοποιήθηκε η δέσμη Movement Assessment Battery for Children-2 (Henderson, Sugden, & Barnett, 2007). Η Βηματομετρική Φυσική Δραστηριότητα μετρήθηκε με τη χρήση του βηματόμετρου Omron HJ - 720ΙΤ - Ε2. Από την Ανάλυση διακύμανσης με ένα παράγοντα φάνηκε ότι ο βαθμός συνύπαρξης της ΔΕΠ/Υ με άτυπη Αναπτυξιακή Διαταραχή του Κινητικού Συντονισμού κυμάνθηκε στο 48%. Η πειραματική ομάδα παρουσίασε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα παιδιά της ομάδας ελέγχου, τόσο στο συνολικό κινητικό σκορ όσο και στους τρεις επιμέρους κινητικούς τομείς, επιδεξιότητα χεριών, στόχευση και υποδοχή και ισορροπία. Τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ παρουσίασαν επίσης σημαντικά χαμηλότερες τιμές στο συνολικό σκορ των εβδομαδιαίων βημάτων (Μ=61034.32, SD=14988.78) σε σχέση με τα παιδιά της ομάδας ελέγχου (Μ=73495.36 SD=13768.02). Συμπερασματικά, από τη συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνεται το γεγονός της συχνής συνύπαρξης ΔΕΠ/Υ και Αναπτυξιακών Διαταραχών της κίνησης, γεγονός που τα τελευταία χρόνια υποστηρίζεται και από τη διεθνή βιβλιογραφία, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνεται και ο σημαντικός ρόλος της κίνησης στις διαδικασίες ανίχνευσης και αξιολόγησης μαθησιακών διαταραχών. Επιπλέον, αναφορικά με την περιορισμένη φυσική δραστηριότητα των παιδιών με ΔΕΠ/Υ παρατηρείται μερική σύγκλιση με τα αποτελέσματα παλαιότερων ερευνών. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη τα συγκεκριμένα αποτελέσματα και με δεδομένο τον περιορισμένο αριθμό σχετικών μελετών, προκύπτει η ανάγκη περαιτέρω έρευνας.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΑναπτυξιακή διαταραχή συντονισμούel
dc.subjectΔιαταραχή προσοχήςel
dc.subjectΥπερκινητικότηταel
dc.subjectΣυννοσηρότηταel
dc.subjectΦυσική δραστηριότηταel
dc.subjectΒηματόμετροel
dc.titleΑξιολόγηση επιλεγμένων παραμέτρων της φυσικής δραστηριότητας και της κινητικής συναρμογής σε παιδιά με ελλειμματική προσοχή - υπερκινητικότητα (ΔΕΠ / Υ)el
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΜιχαλοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.committeeMemberΚαμπάς, Αλέξανδροςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International