Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑυγερινός, Ανδρέαςel
dc.creatorΛαμπάκη, Ολυμπίαel
dc.date.accessioned2015-03-11T10:11:21Z
dc.date.available2015-03-11T10:11:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.other13460
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2071en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2938
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας εναλλακτικής προσέγγισης της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής (ΦΑ) στο δημόσιο Λύκειο. Τα διδακτικά περιεχόμενα του προγράμματος ήταν προσανατολισμένα στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης (ΦΚ) για υγεία. Στην έρευνα συμμετείχαν οι μαθητές/ήτριες τριών τμημάτων της Α’ τάξης Γενικού Λυκείου της Ξάνθης (68 μαθητές). Το πρώτο τμήμα αποτέλεσε την πρώτη πειραματική ομάδα (14 αγόρια και 13 κορίτσια) και διδάχθηκε τη ΦΑ μέσα από ένα μικτό μοντέλο. Εκτός από την παραδοσιακή δια ζώσης διδασκαλία, χρησιμοποιήθηκε (α) ένα ιστολόγιο και (β) προαιρετικές εξωσχολικές φυσικές δραστηριότητες (ΦΔ) κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Το ιστολόγιο χρησιμοποιήθηκε για την ενημέρωση, την αλληλεπίδραση και την αύξηση της παρακίνησης των μαθητών σε σχέση με το μάθημα και την αύξηση των γνώσεών τους. Το δεύτερο τμήμα αποτέλεσε τη δεύτερη πειραματική ομάδα (11 αγόρια και 15 κορίτσια), το οποίο διδάχθηκε τα ίδια νέα περιεχόμενα, μόνον όμως στη διάρκεια του τυπικού μαθήματος ΦΑ στο σχολείο. Το τρίτο τμήμα αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου (8 κορίτσια και 7 αγόρια) τα οποία διδάχθηκαν ότι προβλέπει το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα ΦΑ του ΥΠΔΜΘ. Για να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα του προγράμματος αξιολογήθηκαν στους μαθητές: (1) η εσωτερική παρακίνηση (ερωτηματολόγιο Intrinsic Motivation Inventory, ΙΜΙ, McAuley, Duncan & Tammen, 1989), (2) η ΦΚ (Eurofit, 1988) και (3) οι γνώσεις μέσω ερωτηματολογίου που κατασκευάστηκε βάσει των μαθημάτων. Το νέο πρόγραμμα ΦΑ υπήρξε αποτελεσματικό όπως φάνηκε από ανάλυση των δεδομένων των ομάδων παρέμβασης οι οποίες: α) σχετικά με τις γνώσεις, απάντησαν καλύτερα στις ερωτήσεις που δόθηκαν, β) στην εσωτερική παρακίνηση παρουσίασαν στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση σε όλες τις υποκλίμακες, εκτός από αυτήν της Πίεσης/ έντασης και γ) παρουσίασαν στατιστικώς σημαντική διαφοροποίηση όσον αφορά τους επιλεγμένους παράγοντες της φυσικής κατάστασης. Το νέο πρόγραμμα, στην υβριδική εκδοχή του, υπήρξε αποτελεσματικότερο από αυτή με τα καινούρια διδακτικά περιεχόμενα που διδάχθηκαν μόνο δια ζώσης, χωρίς ωστόσο να σημειωθούν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις σε όλες τις παραμέτρους που ελέγχθηκαν.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΙστολόγιοel
dc.subjectΜικτό μοντέλοel
dc.subjectΆσκησηel
dc.subjectΦυσική κατάστασηel
dc.subjectΥγείαel
dc.titleΕφαρμογή και αξιολόγηση μιας εναλλακτικής προσέγγισης της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής στο δημόσιο Λύκειοel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΚουρτέσης, Θωμάςel
dc.contributor.committeeMemberΑντωνίου, Παναγιώτηςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International