Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜπεμπέτσος, Ευάγγελοςel
dc.creatorΚαπράλου, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:46:09Z
dc.date.available2015-01-05T21:46:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other10048
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1919en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2194
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των ‘Στάσεων’ και της ‘Πρόθεσης’ προς την άσκηση, των ‘Βασικών Ψυχολογικών Αναγκών’ από την άσκηση, της ‘Ταύτισης με το ρόλο του ασκούμενου’ και της ευχαρίστησης σε ασκούμενους σε οργανωμένα προγράμματα άσκησης. Επιπλέον, εξετάστηκαν τυχόν διαφορές: ως προς το φύλο, την ηλικία, τα χρόνια συμμετοχής στην άσκηση, το είδος άσκησης, την οικογενειακή κατάσταση, την επαγγελματική κατάσταση και το μορφωτικό επίπεδο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 384 ασκούμενοι (169 άντρες και 215 γυναίκες), ηλικίας 20 έως 51 έτη (Μ.Ο. =32 ±8,83). Τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων μετρούσαν την ταύτιση με το ρόλο του ασκούμενου, τις στάσεις προς την άσκηση, την πρόθεση προς την άσκηση, την ευχαρίστηση από την άσκηση και τις βασικές ψυχολογικές ανάγκες (αυτονομία, ικανότητα και κοινωνικές σχέσεις). Από τις αναλύσεις διακύμανσης, στατιστικά σημαντικές διαφορές προέκυψαν ως προς τα χρόνια συμμετοχής σε όλους τους παράγοντες με αυτούς που είχαν περισσότερο από τέσσερα χρόνια συμμετοχής να παρουσιάζουν στατιστικά σημαντικά υψηλότερους μέσους όρους. Και ως προς την ηλικία με αυτούς που ήταν άνω των 41 ετών να παρουσιάζουν στατιστικά σημαντικά υψηλότερους μέσους όρους. Από την ανάλυση συσχέτισης (correlations) προέκυψε στατιστικά σημαντικά υψηλή θετική συσχέτιση ανάμεσα σε όλους τους παράγοντες των ερωτηματολογίων. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι οι ασκούμενοι στα προγράμματα ιδιωτικών γυμναστηρίων που αναπτύσσουν υψηλή ταύτιση με το ρόλο του ασκούμενου, αυτονομία, ικανότητα, κοινωνικές σχέσεις, στάσεις και πρόθεση προς την άσκηση, ευχαρίστηση από την άσκηση, έχουν συστηματική συμμετοχή και παραμένουν στο γυμναστήριο δημιουργώντας θετικές συμπεριφορές για συνεχή δια βίου άσκηση.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΑΣΚΗΣΗel
dc.titleΣτάση, πρόθεση, βασικές ψυχολογικές ανάγκες και ταύτιση με την άσκηση ανηλίκων ασκούμενωνel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International