Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΧατζηγεωργιάδης, Αντώνηςel
dc.creatorΧρυσοστόμου, Χρυσόστομοςel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:46:07Z
dc.date.available2015-01-05T21:46:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other10033
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1904en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2823
dc.description.abstractΟ αθλητισμός στη σύγχρονη κοινωνία τείνει να σταματήσει να εκφράζει το αθλητικό ιδεώδες "καλός και αγαθός". Η έλλειψη αθλητικής παιδείας, η απουσία ιδανικών και η έκπτωση των ηθών έχουν επιπτώσεις και στον αθλητισμό. Η διερεύνηση των ηθικών αξιών στον αθλητισμό και ιδιαίτερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού το μάθημα μπορεί να προσφέρει εύφορο έδαφος για την κοινωνικοηθική ανάπτυξη των παιδιών. Η μελέτη αυτή διερεύνησε: (α) τις συμπεριφορές των παιδιών ηλικίας 11-12 χρονών σε τέσσερις διαστάσεις του τίμιου παιχνιδιού, το σεβασμό σε συμπαίχτες, το σεβασμό σε τυπικότητες των σπορ, την τέχνη νίκης και το κλέψιμο, (β) τις διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών (γ) τις διαφορές μεταξύ παιδιών που αθλούνται και αυτών που δεν αθλούνται, (δ) τις διαφορές μεταξύ των παιδιών της πόλης και της επαρχία. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 720 παιδιά των δημόσιων δημοτικών σχολείων της Κύπρου. Για την αξιολόγηση του «Τίμιου Παιχνιδιού», χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Τίμιο Παιχνίδι στη Φυσική Αγωγή (Χασάνδρα, Γούδας, Χατζηγεωργιάδης, & Θεοδωράκης 2002). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες παρουσίασαν υψηλά σκορ στη μεταβλητή σεβασμός στους συμπαίκτες, μέτρια προς υψηλά σκορ στη μεταβλητή σεβασμός στις τυπικότητες των σπορ, και χαμηλά σκορ στις μεταβλητές τέχνη νίκης και κλέψιμο. Τα αγόρια παρουσίασαν υψηλότερα σκορ από τα κορίτσια στις μεταβλητές τέχνη νίκης και κλέψιμο. Οι αθλητές παρουσίασαν χαμηλότερα σκορ από τους μη αθλητές στις διαστάσεις σεβασμός στους συμπαίκτες και σεβασμός στις τυπικότητες των σπορ και τέλος, οι μαθητές/τριες από αστικές περιοχές παρουσίασαν μεγαλύτερα σκορ στη μεταβλητή σεβασμός στους συμπαίκτες και χαμηλότερα σκορ στις μεταβλητές τέχνη νίκης και κλέψιμο από τους μαθητές/τριες από αγροτικές περιοχές. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ειδικά προγράμματα παρέμβασης που θα στοχεύουν στη ηθική ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια του τίμιου παιχνιδιού με ιδιαίτερη προσοχή στις ομάδες του πληθυσμού που φαίνεται να υστερούν στον τομέα της ηθικής συμπεριφοράς.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗel
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΗΘΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.titleΤο τίμιο παιχνίδι στη φυσική αγωγήel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΓούδας, Μάριοςel
dc.contributor.committeeMemberΠαπαϊωάννου, Αθανάσιοςel


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International