Αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών και της ικανοποίησης των επιβατών σε κρουαζιερόπλοιο : μια μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Καραχάλιος, ΝικήταςΌνομα Επιβλέποντος
Τζέτζης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν η παρουσίαση του δημογραφικού προφίλ
των επιβατών, η δημιουργία ενός οργάνου αξιολόγησης της ποιότητας
υπηρεσιών στα κρουαζιερόπλοια και η ανεύρεση της σχέσης των παραγόντων
ποιότητας των δραστηριοτήτων αναψυχής και της ικανοποίησης από τη
συμμετοχή σε αυτές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση
ερωτηματολογίου των Teye και Leclerc (1998) σε ένα δείγμα 201 επιβατών
διαφόρων εθνικοτήτων που πραγματοποιούσαν κρουαζιέρα στην Αλάσκα. Από
την ανάλυση του προφίλ των πελατών φάνηκε ότι ήταν άνδρες (46,3%) και
γυναίκες (53,7%), κυρίως παιδιά ηλικίας κάτω των 18 ετών (26,4%) και ενήλικες
μεταξύ 35 - 54 ετών (37,8%) και ότι τα αποτελέσματα συμφωνούν με τα
αποτελέσματα παρόμοιων ερευνών. Από την διερευνητική παραγοντική ανάλυση
και ανάλυση αξιοπιστίας προέκυψαν δύο διαστάσεις, οι απτοί - εγκαταστάσεις
και οι άυλοι - προσωπικό. Έγινε ανάλυση παλινδρόμησης και φάνηκε ότι οι
απτοί παράγοντες - εγκαταστάσεις προέβλεπαν το 20,7% της ικανοποίησης. Από
τα αποτελέσματα φάνηκε ότι οι επιβάτες σε γενικές γραμμές ήταν πολύ
ικανοποιημένοι από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και ιδιαίτερα
όσον αφορά στη διάσταση της ποιότητας «εγκαταστάσεις». Τέλος απαιτείται
επιπλέον έρευνα για την ανεύρεση των πιθανών παραγόντων που επηρεάζουν την
ικανοποίηση καθώς και των προθέσεων συμπεριφοράς που συνδέονται με την
ικανοποίηση στο χώρο των κρουαζιέρων αναψυχής.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.