Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε) στα σχέδια εργασίας (project) της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.)

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Αποστόλου, ΜαριάνναΌνομα Επιβλέποντος
Αντωνίου, Παναγιώτης Δ.
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί, εάν ένα μαθησιακό
περιβάλλον που βασίζεται στον Παγκόσμιο Ιστό και αξιοποιεί την ομαδοσυνεργατική
διδασκαλία και μάθηση και βασίζεται στα σχέδια εργασίας (project-based learning), στη
μέθοδο των διαδικτυακών αποστολών (webquests) και στη δυναμική των ψηφιακών
κοινοτήτων μάθησης (Ψ.Κ.Μ.) (online learning communities) επιδρά στις γνώσεις και τις
στάσεις των μαθητών/ριών αναφορικά με το φυσικό περιβάλλον, στις κοινωνικές
δεξιότητες τους, καθώς και στις δεξιότητες και τις στάσεις τους ως προς τις Τεχνολογίες
της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.). Στην έρευνα συμμετείχαν 27
μαθητές/ριες της Α'τάξης ενός Γυμνασίου της πόλης των Τρικάλων, οι οποίοάες
εφαρμόζοντας την Τεχνολογία Ψ.Κ.Μ. ολοκλήρωσαν ένα σχέδιο εργασίας (project) στα
πλαίσια ενός προγράμματος Π.Ε.. Η πειραματική παρέμβαση είχε διάρκεια δέκα
εβδομάδων. Στην αρχή και στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές/ριες συμπλήρωσαν τρία
ερωτηματολόγια: α) ένα ερωτηματολόγιο γνώσεων και στάσεων ως προς το φυσικό
περιβάλλον, β) ένα ερωτηματολόγιο κοινωνικών δεξιοτήτων και γ) ένα ερωτηματολόγιο
γνώσεων και στάσεων ως προς τις Τ.Π.Ε. (Η/Υ, Διαδίκτυο). Από την επεξεργασία των
δεδομένων της έρευνας προέκυψε ότι με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης που
αναπτύχθηκε στις ψηφιακές κοινότητες μάθησης (Ψ.Κ.Μ.), οι μαθητές/ριες ανέπτυξαν
γνώσεις και θετικές στάσεις ως προς το φυσικό περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξή του,
κοινωνικές δεξιότητες, καθώς επίσης δεξιότητες χρήσης και θετικές στάσεις ως προς τις
Τ.Π.Ε..
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.