Ανάπτυξη ηθικών αξιών στο σχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γκαϊντατζής, ΣτέργιοςΌνομα Επιβλέποντος
Δέρρη, Βασιλική
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Στη σύγχρονη εποχή είναι ανάγκη, περισσότερο από ποτέ, να κατευθυνθεί η
εκπαίδευση προς τη διδασκαλία ατομικών και κοινωνικών αξιών. Η Φυσική Αγωγή είναι η
πλέον πρόσφορη περιοχή για την ανάπτυξη αξιών και τη διαμόρφωση χαρακτήρα,
στοιχεία απαραίτητα και για την επιτυχημένη εφαρμογή της. Σκοπός της παρούσας
εργασίας ήταν να παρουσιαστούν οι παράγοντες που συνέβαλλαν στην ανάπτυξη των
αξιών από την αρχαιότητα έως σήμερα αλλά και να ανασκοπηθούν οι έρευνες που
επικεντρώνονται στην αξιολόγηση και την ανάπτυξη των αξιών των παιδιών, μέσω της
φυσικής αγωγής, στο σύγχρονο σχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον. Στην παρούσα
εργασία επιχειρείται μια ιστορική προσέγγιση του ρόλου της Φυσικής Αγωγής στο
πέρασμα των αιώνων, παρουσιάζονται οι πρόσφατες σχετικές θεωρίες και ανασκοπούνται
έρευνες που έχουν βασιστεί σε αυτές. Παρουσιάζονται επίσης μοντέλα Φυσικής Αγωγής
που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και στοχεύουν στην ανάπτυξη ηθικών και
κοινωνικών αξιών, καθώς και σχετικές έρευνες. Διαφαίνεται ότι διαφορετικοί παράγοντες
έχουν παίξει κύριο ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση ενώ σήμερα η προσωπική και
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών εμπεριέχονται στους βασικούς σκοπούς όλων των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Αναδεικνύεται η σπουδαιότητα του μαθήματος της
Φυσικής Αγωγής ως προς την ηθική ανάπτυξη και τονίζονται τα χαρακτηριστικά των
επιτυχημένων παρεμβάσεων στο σχολικό και το εξωσχολικό περιβάλλον. Συνολικά
διαπιστώνεται ότι η ανάπτυξη θετικής ηθικής και κοινωνικής συμπεριφοράς δεν συμβαίνει
αυτόματα αλλά με στοχευμένη διδασκαλία και δοκιμασμένα αποτελεσματικά
προγράμματα βασισμένα σε ισχυρές θεωρητικές αρχές.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.