Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚιουμουρτζόγλου, Ευθύμηςel
dc.creatorΝικολακάκη, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:42Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.other6527
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1682en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2749
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος βασισμένο σε αρχές του fair play πάνω στην ηθικοκοινωνική συμπεριφορά μαθητών Α' γυμνασίου. Το πρόγραμμα αφορούσε δύο τμήματα με 28 μαθητές το καθένα και ήταν διάρκειας έξι εβδομάδων. Στοχευμένα, επιδιώχθηκε η καλλιέργεια της συνεργασίας, του σεβασμού σε κανόνες και σε συμπαίκτες καθώς επίσης και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ως παρατηρητές οκτώ μαθητές οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στην παρατήρηση και καταγραφή συγκεκριμένων συμπεριφορών. Αφού εξασφαλίστηκε η αξιοπιστία τους (interater -intrarater reliability) κατέγραφαν σε ειδικό φύλλο παρατήρησης τη συμπεριφορά 8 «μαθητών στόχων». Η συλλογή δεδομένων αφορούσε τη συμπεριφορά των μαθητών στις εξής φάσεις: α) πριν την έναρξη της παρέμβασης, (δύο διαδοχικές μετρήσεις) β) κατά τη διάρκεια του παρεμβατικού προγράμματος (ενδιάμεση μέτρηση), γ) με τη λήξη του προγράμματος (δύο διαδοχικές μετρήσεις), και τέλος επτά εβδομάδες μετά τη λήξη του προγράμματος (μέτρηση διατήρησης). Οι εξαρτημένες μεταβλητές σχετίζονταν με τις παρακάτω κατηγορίες: α) «Δώσε τον καλύτερό σου εαυτό» στο μάθημα β) «βοηθητικές- ενθαρρυντικές συμπεριφορές» και γ) «βλαπτικές συμπεριφορές». Μετά την ανάλυση των συμπεριφορών κατ’ άτομο προέκυψε: Πριν την παρέμβαση, υψηλή συχνότητα αρνητικών συμπεριφορών στην κατηγορία «Δώσε τον καλύτερό σου εαυτό», υψηλή συχνότητα «βλαπτικών συμπεριφορών» και παντελής έλλειψη «βοηθητικών-ενθαρρυντικών συμπεριφορών». Με το τέλος της παρέμβασης, όλες οι προαναφερόμενες συμπεριφορές άλλαξαν θετικά. Η μέτρηση διατήρησης επτά εβδομάδες μετά την παρέμβαση, έδειξε πτώση όσων κατακτήθηκαν κατά το παρεμβατικό στάδιο. Παρ’ όλα όμως αυτά οι αρνητικές και βλαπτικές συμπεριφορές ήταν λιγότερες, οι δε βοηθητικές περισσότερες από αυτές που καταγράφηκαν πριν ξεκινήσει το παρεμβατικό πρόγραμμα. Συμπερασματικά, η καλλιέργεια ηθικοκοινωνικών αρχών μπορεί να αποτελεί παράλληλο και διαρκή στόχο σε κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗel
dc.titleΑλλαγές στην ηθικοκοινωνική συμπεριφορά μαθητών γυμνασίου, μετά από πρόγραμμα παρέμβασης βασισμένο σε αρχές του fair playel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΔέρρη, Βασιλικήel
dc.contributor.committeeMemberΑυγερινός, Ανδρέαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International