Στάση μαθητών χωρίς αναπηρία απέναντι στην ενσωμάτωση μαθητών με αναπηρία πριν και μετά από ένα κοινό πρόγραμμα φυσικής αγωγής στο σχολείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ζαφειριάδης, ΕυστράτιοςΌνομα Επιβλέποντος
Μπεμπέτσος, Ευάγγελος
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών/τριών
χωρίς νοητική υστέρηση ως προς την συνεκπαίδευσή τους με μαθητές-τριες που έχουν
μέτρια νοητική υστέρηση πριν και μετά από τη συμμετοχή τους σε κοινά μαθήματα
Φυσικής Αγωγής στο σχολείο. Τα όργανα μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν πριν και
μετά την παρέμβαση ήταν: 1) το ερωτηματολόγιο στάσεων Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς
(Μαγγουρίτσα, Κοκαρίδας & Θεοδωράκης, 2005) και 2) το ερωτηματολόγιο Στάσεων
Παιδιών ως προς την Ενσωμάτωση Παιδιών με Αναπηρίες στην Φυσική Αγωγή
(Children’s Attitudes Towards Integration in Physical Education- Revised-CAIPE-R)
(Block, 1995). To δείγμα της έρευνας αποτελούσαν 74 μαθητές-τριες (40 κορίτσια, 34
αγόρια) της Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η παρεμβατική φάση που διήρκησε 6
εβδομάδες περιελάμβανε ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω στα άτομα με αναπηρία
και 3 μαθήματα φυσικής αγωγής στα οποία συμμετείχαν μαθητές-τριες με και χωρίς
νοητική υστέρηση. Οι αναλύσεις διακύμανσης για εξαρτημένα δείγματα ως προς δύο
παράγοντες (μέτρηση X φύλο) από τους οποίους ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος
(μέτρηση) δεν έδειξαν στατιστικά σημαντικές κύριες επιδράσεις του ανεξάρτητου
παράγοντα «φύλο» με καμία από τις κλίμακες των ερωτηματολογίων παρά μόνο με τον
παράγοντα «Επιλογή Συμπεριφοράς» στα κορίτσια. Αντίθετα υπήρξε βελτίωση στους
παρακάτω επαναλαμβανόμενους παράγοντες του 1ου ερωτηματολογίου: (1) «Γενική
Στάση», (2) «Στάσεις», (3) «Πρόθεση», (4) «Αντιλαμβανόμενος Έλεγχος», (5)
«Πληροφόρηση» και (6) «Επιλογή Συμπεριφοράς». Δεν διαπιστώθηκαν στατιστικά
σημαντικές διαφορές στους παράγοντες του 2ου ερωτηματολογίου. Το συμπέρασμα της παρούσας έρευνας ήταν ότι η καλά οργανωμένη προετοιμασία των μαθητών χωρίς
νοητική υστέρηση και η προσεκτική εφαρμογή κοινών προγραμμάτων άσκησης με
μαθητές-τριες που έχουν μέτρια νοητική υστέρηση συμβάλλουν σημαντικά στην αλλαγή
της στάσης τους ως προς το θεσμό της συνεκπαίδευσης.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.