Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΤαξιλδάρης, Κυριάκοςel
dc.creatorΚίτσου, Αικατερίνη Α.el
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:39Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.other6486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1655en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2198
dc.description.abstractΣκοπός της έρευνας ήταν να εξεταστεί η ετοιμότητα των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας για γραφή, μέσω της χρήσης ειδικά σχεδιασμένου παιδαγωγικού υλικού. Στην έρευνα συμμετείχαν 317 παιδιά προσχολικής ηλικίας, που διαχωρίστηκαν σε τέσσερις ηλικιακές ομάδες: α) σε μια ομάδα ηλικίας 4,8 - 5,3 ετών, β) σε μια ομάδα ηλικίας 5,4 - 5,9 ετών γ) σε μια ομάδα ηλικίας 6,0 - 6,5 ετών και δ) σε μια ομάδα ηλικίας 6,6 - 7,1 ετών. Αντέγραψαν τις μορφές ασκήσεων του Beery VMI Test (Keith & Natasa Beery, 2004), το οποίο αξιολογεί την απόδοση των παιδιών στις γραφοκινητικές ικανότητες και στις δεξιότητες αντιγραφής γεωμετρικών σχημάτων με αντίστοιχες γραφικές ασκήσεις. Δεν διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των τεσσάρων ομάδων για την αντιγραφή της κάθετης γραμμής, της οριζόντιας γραμμής και του κύκλου (ρ=.05). Οι διαφορές μεταξύ των τεσσάρων ομάδων αρχίζουν να παρουσιάζονται στην αντιγραφή του σχήματος - σταυρού, της δεξιάς πλάγιας γραμμής, τετραγώνου, αριστερής πλάγιας γραμμής, πλάγιου σταυρού, τριγώνου, ανοιχτού τετραγώνου και κύκλου, σταυρού με τρεις γραμμές, σταυρού με βέλη κατεύθυνσης ,δυσδιάστατων κύκλων, τριγώνου με έξι κυκλάκια και είναι στατιστικά σημαντικές με (ρ<.01). Τέλος, αναφορικά με την αντιγραφή κύκλου και τετραγώνου γυρισμένου κατά 45 μοίρες οι διαφορές είναι στατιστικά σημαντικές και η σημαντικότητα είναι ρ < .05. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν σημαντικές διαφορές στις τέσσερις ηλικιακές ομάδες καθώς η ετοιμότητα μάθησης της γραφής παρουσιάζει δυσκολίες με τη μορφή του οπτικοκινητικού συντονισμού και συγκεκριμένα την αναπαραγωγή και αντιγραφή σε χαρτί των γεωμετρικών μορφών του Beery VMI Test. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας έγιναν περαιτέρω προτάσεις για τη διαμόρφωση αποτελεσματικότερων προγραμμάτων γραφής.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗel
dc.subject.otherΓΡΑΦΗel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣel
dc.titleΗ χρήση του Beery VMI test σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στον ελλαδικό χώροel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΑντωνίου, Παναγιώτης Δ.el
dc.contributor.committeeMemberΑντωνίου, Παναγιώτης Δ.el


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International