Αξιολόγηση της συνδρομής & σχεδιασμός προγραμμάτων προπόνησης για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Πετροκτίστης, ΧαράλαμποςΌνομα μέλους επιτροπής
Αγγελούσης, Νικόλαος
Ταξιλδάρης, Κυριάκος
Όνομα Επιβλέποντος
Καμπάς, Αντώνιος Ι.
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: λείπει η σελίδα 55 από το φυσικό τεκμήριο.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η ανάπτυξη των συναρμοστικών ικανοτήτων θα πρέπει να ξεκινάει ήδη κατά
την προσχολική ηλικία, αφενός γιατί υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ανάπτυξη της
συναρμογής, αφετέρου γιατί πολλές κινητικές και μαθησιακές δυσκολίες που
εμφανίζονται κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου, αποδίδονται στην ανεπαρκή
βελτίωσή τους στην προσχολική ηλικία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να
αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα προγράμματος προπόνησης στη βελτίωση της
συναρμογής παιδιών προσχολικής ηλικίας, μετά από 18 εβδομάδες εξάσκησης. Το
δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 160 τυχαία επιλεγμένα παιδιά προσχολικής ηλικίας
(ΜΟ=6θ,35 ± 6,7 μηνών) από τον Ν. Ροδόπης που φοιτούσαν σε δημόσια
Νηπιαγωγεία. Μετά την πρώτη μέτρηση τα παιδιά χωρίστηκαν με τη μέθοδο της
στρωσιγενούς δειγματοληψίας σε πειραματική ομάδα (η=82) και ομάδα έλεγχου
(η=78). Η πειραματική ομάδα παρακολούθησε πρόγραμμα προπόνησης με έμφαση στις
συναρμοστικές ικανότητες διάρκειας τεσσάρων μηνών ενώ η ομάδα ελέγχου δεν
συμμετείχε σε κάποια αθλητική δραστηριότητα εκτός των προβλεπομένων από το
αναλυτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων. Η αξιολόγηση πριν και μετά την παρέμβαση
πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της δέσμης «Δημόκριτος PAT-Pre». Η πολυμεταβλητή
ανάλυση διακύμανσης (MANOVA) με 4 ανεξάρτητους παράγοντες, εκ των οποίων ο
ένας (μέτρηση) ήταν επαναλαμβανόμενος [2 (ομάδα) X 2 (φύλο) X 4 (ηλικία) X 2
(μέτρηση)] χρησιμοποιήθηκε για την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Τα
αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση των παιδιών στις περισσότερες
δοκιμασίες της δέσμης (ρ<.05), αλλά και σημαντική επίδραση του φύλου και της
ηλικίας σε αρκετές από τις δοκιμασίες (ρ<.05). Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας
δίνουν ερείσματα για συζήτηση αναφορικά με την υιοθέτηση και την εισαγωγή
προγραμμάτων άσκησης στην προσχολική αγωγή.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.