Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤζέτζης, Γεώργιοςel
dc.creatorΚοτσαβασιλειάδου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:37Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.other6181
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1634en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2847
dc.description.abstractΤο ηγετικό στυλ του καθηγητή φυσικής αγωγής είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την μαθησιακή διαδικασία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ανάπτυξη ενός ερωτηματολογίου που αξιολογεί: α) το στυλ ηγεσίας των καθηγητών φυσικής αγωγής από την πλευρά των μαθητών και β) την πρόβλεψη της ικανοποίησης των μαθητών από το ηγετικό στυλ. Για το σκοπό αυτό τροποποιήθηκε το Leadership Scale for Sports (LSS), του (Chelladurai. 1980). που είναι ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του ηγετικού στυλ, ώστε να προσαρμοστεί στο περιεχόμενο του σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν εξακόσιοι δέκα εννέα (619) μαθητές και μαθήτριες. Ε & Στ Δημοτικού 11-13 ετών (12 έτη). Για τη διερεύνηση των παραγόντων της ηγετικής συμπεριφοράς έγινε διερευνητική παραγοντική ανάλυση και από τα αποτελέσματα προέκυψαν 7 παράγοντες που συνεισέφεραν στην αντίληψη του ηγετικού στυλ των εκπαιδευτικών κατά (44.8%) και συγκεκριμένα οι διαστάσεις που προέκυψαν ήταν η διδακτική καθοδήγηση μαθήματος, η διδακτική καθοδήγηση ασκήσεων, η δημοκρατική συμπεριφορά ελευθερία έκφρασης γνώμης, η δημοκρατική συμπεριφορά ελευθερία καθορισμού στόχων, η αυταρχική συμπεριφορά, η κοινωνική υποστήριξη, η θετική επιβράβευση. Από την ανάλυση alpha Cronbach ανδείχθηκε η αξιοπιστία των διαστάσεων. Βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ διδασκομένων διαφορετικού φύλου, προπονητικής προϋπηρεσίας και εθνικότητας. Έγινε ανάλυση παλινδρόμησης, με ανεξάρτητες μεταβλητές τις διαστάσεις της αντιλαμβανόμενης ηγετικής συμπεριφοράς και εξαρτημένη μεταβλητή την ικανοποίηση και φάνηκε ότι οι διαστάσεις της ηγετικής συμπεριφοράς προβλέπουν στατιστικά σημαντικά (£=21,2 ρ <0,001) την ικανοποίηση κατά το 21% της διακύμανσης και συγκεκριμένα οι διαστάσεις, αντιλαμβανόμενη διδακτική καθοδήγηση μαθήματος και η αντιλαμβανόμενη κοινωνική υποστήριξη. Φαίνεται ότι η ηγετική συμπεριφορά που κατευθύνεται στην διδακτική καθοδήγηση μαθήματος και την κοινωνική υποστήριξη ικανοποιεί τους μαθητές στο μάθημα της φυσικής αγωγής.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΗΓΕΣΙΑel
dc.subject.otherΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ -- ΕΡΕΥΝΑel
dc.subject.otherΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ)el
dc.titleΗ διερεύνηση των ηγετικών συμπεριφορών των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής από τους μαθητές και η σχέση τους με την ικανοποίησηel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International