Διαχείριση και ανάλυση του περιεχομένου των τάιμ άουτ κατά τη διάρκεια αγώνων πετοσφαίρισης

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γιαζιτζή, ΑικατερίνηΌνομα Επιβλέποντος
Ζέτου, Ελένη
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή της διαχείρισης των τάιμ άουτ
σε σχέση με το σκορ, η καταγραφή και αξιολόγηση των σχολίων και των οδηγιών
των προπονητών κατά τη διάρκεια των τάιμ άουτ, καθώς και η σύγκριση των
σχολίων και των οδηγιών των προπονητών των ομάδων που κατέλαβαν τις θέσεις
1-4, με εκείνες που κατέλαβαν τις θέσεις 5-8 και εκείνες που κατέλαβαν τις θέσεις
9-12. Επίσης, η σύγκριση του είδους των σχολίων μεταξύ των ομάδων που
νίκησαν ή έχασαν στους αγώνες που παρατηρήθηκαν και καταγράφηκαν, καθώς
επίσης και η σύγκριση αρνητικών και θετικών σχολίων μεταξύ των ομάδων. Το
δείγμα αποτέλεσαν 238 τάιμ άουτ, των 12 ομάδων, που καταγράφηκαν σε 12
αγώνες της κανονικής περιόδου του πρωταθλήματος Πετοσφαίρισης της Α1
ανδρών. Η καταγραφή γινόταν με βιντεοσκόπηση και ηχογράφηση κατά τη
διάρκεια των τάιμ άουτ και έπειτα ακολουθούσε ανάλυση και συμπλήρωση
ειδικού πρωτοκόλλου. Για την ανάλυση των σχολίων των τάϊμ άουτ
χρησιμοποιήθηκε το Εργαλείο Καταγραφής των Σχολίων και Οδηγιών των
Προπονητών κατά τη διάρκεια των τάιμ άουτ (Hastie, 1999). Τα αποτελέσματα
της περιγραφικής στατιστικής με ανάλυση συχνοτήτων, έδειξαν ότι οι προπονητές
προτιμούν να παίρνουν τάιμ άουτ μετά το πρώτο τεχνικό τάιμ άουτ (9-16
πόντους- 36%) και κυρίως μετά το δεύτερο (17-21 πόντους 39,3%). Επίσης
χρησιμοποιούν το τάιμ άουτ, κυρίως όταν η διαφορά πόντων με την άλλη ομάδα είναι 2, 3 και 4 πόντους, 22%, 18,7% και 18% αντίστοιχα. Όσον αφορά το είδος
των σχολίων που έκαναν οι προπονητές κατά τη διάρκεια των τάιμ άουτ, βρέθηκε
ότι τα περισσότερα σχόλια αφορούσαν την τακτική του παιχνιδιού (50,85%),
έπειτα ακολουθούσαν οι ψυχολογικές αναφορές (26,70%), άλλες αναφορές
(19,61%) και τέλος οι αναφορές στην τεχνική (2,84%). Η πολυμεταβλητή
ανάλυση της διακύμανσης (MANOVA), με επίπεδο σημαντικότητας το ρ<.05 δεν
έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ του είδους των σχολίων των
προπονητών και της τελικής κατάταξης των ομάδων (1-4, 5-8, 9-12), *ούτε
μεταξύ νικητών ή ηττημένων ομάδων. Στατιστικά σημαντική διαφορά βρέθηκε
όμως όσον αφορά τα αρνητικά σχόλια των προπονητών των ομάδων που
κατέλαβαν τις θέσεις 9-12 και των προπονητών των ομάδων που κατέλαβαν τις
θέσεις 1-4.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.