Η επίδραση δύο διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας αλπικού σκι (με την βοήθεια πολυμέσων / κλασσική) σε αρχάριους

Προβολή/Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μούλελης, ΗλίαςΌνομα Επιβλέποντος
Αντωνίου, Παναγιώτης Δ.
Ημερομηνία
2005Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η επίδραση της χρήσης μιας πολυμεσικής
εφαρμογής στην διδασκαλία αλπακού σκι και της ανατροφοδότησης που παρέχει, στο
επίπεδο της τεχνικής και της απόδοσης αρχαρίων. Δείγμα: 32 πρωτοετείς του ΔΠΘ
ΤΕΦΑΑ (16 αγόρια, 16 κορίτσια). Πειραματικές ομάδες: Ομάδα Πολυμέσων (ΟΠ)
Ν=16 και Ομάδα Ελέγχου (ΟΕ) Ν=16. ΜΕΘΟΔΟΣ:Οι συμμετέχοντες των δύο
ομάδων ακολούθησαν για 5 ημέρες την ίδια προπονητική διαδικασία με τους ίδιους
προπονητές. Κάθε συμμετέχων της ΟΠ την προηγούμενη μέρα της εξάσκησης του
αντικειμένου αλληλεπιδρούσε με διαλογικό πολυμεσικό λογισμικό, για δέκα λεπτά
υπό την επίβλεψη προπονητή, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Την ίδια ώρα και για
το ίδιο χρονικό διάστημα η ΟΕ λάμβανε προφορικές οδηγίες. Κατά την διεξαγωγή
της εξάσκησης των αντικειμένων της χιονοδρομίας καταγράφονταν σε mini DV η
προπόνηση της ΟΠ. Αμέσως μετά το τέλος της προπόνησης υπό την επίβλεψη του
προπονητή ο κάθε συμμετέχων/ουσα έβλεπε τον εαυτό του στην εκτέλεση του
αντικειμένου της χιονοδρομίας μέσω του προγράμματος Windows Media Player.
Ταυτόχρονα γίνονταν διορθώσεις από τον προπονητή, καθώς ο συμμετέχων/ουσα
αλληλεπιδρούσε με το λογισμικό για δέκα λεπτά. Παράλληλα η ΟΕ λάμβανε
προφορική διόρθωση λαθών. Διεξήχθη ένα τεστ τεχνικής και ένα τεστ απόδοσης
(χρονομέτρηση σε 10 πόρτες γιγαντιαίας κατάβασης). Κάθε συμμετέχων/ουσα
βαθμολογήθηκε για το επίπεδο της τεχνικής του και καταγράφηκε ο μέσος όρος των
χρόνων δύο διαδρομών. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η ανάλυση διακύμανσης με δύο
ανεξάρτητους παράγοντες (two - way ANOVA) έδειξε: κύρια επίδραση του
παράγοντα «Μέθοδος Διδασκαλίας» στο επίπεδο τεχνικής F(i.28)=35.393 ρ<0.001,
κύρια επίδραση του παράγοντα «Μέθοδος Διδασκαλίας» στην απόδοση F(i.28)=76,507
ρ<0.001 και κύρια επίδραση του παράγοντα φύλο στην απόδοση F(i.28)=5.066 ρ<0.05.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η διδασκαλία του αλπικού σκι με την βοήθεια πολυμέσων σε
αρχάριους επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην εκμάθηση της τεχνικής και στην
απόδοση, αγοριών και κοριτσιών σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.