Η σπουδαιότητα των επιμέρους κολυμβητικών στυλ στα 200 μ. μικτής ατομικής
Mostra/ Apri
Autore
Νικολαΐδου, ΣοφίαSupervisor name
Μαυρομμάτης, Γεώργιος Β.
Data
2006Language
el
Soggetto
Access
free
Abstract
Η συνεισφορά των τεσσάρων κολυμβητικών στυλ στην επίδοση στα 200 μ. μικτής
ατομικής, καθώς και οι χρόνοι που θα πρέπει να πετύχουν οι κολυμβητές
προκειμένου να επιτευχθεί μια συγκεκριμένη επίδοση σ' αυτό το αγώνισμα
αποτελούν ερωτήματα των προπονητών. Σκοπός της έρευνας ήταν ο καθορισμός
του ρόλου των τεσσάρων κολυμβητικών στυλ για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων
στα 200 μ. μικτής ατομικής, καθώς επίσης και η εξαγωγή εξισώσεων
παλινδρόμησης για την πρόβλεψη των επιδόσεων που θα πρέπει να έχουν οι
κολυμβητές στα επιμέρους «50άρια», έτσι ώστε να επιτευχθεί ένας συγκεκριμένος
χρόνος στο παραπάνω αγώνισμα. Στην έρευνα συμμετείχαν 318 κολυμβητές και
271 κολυμβήτριες, οι επιδόσεις των οποίων συλλέχθηκαν από τις επίσημες λίστες
αποτελεσμάτων της Διεθνούς και της Ελληνικής Κολυμβητικής Ομοσπονδίας. Για
τον καθορισμό του ρόλου των τεσσάρων κολυμβητικών στυλ εφαρμόστηκαν
αναλύσεις διακριτότητας, διαχωρίζοντας τόσο τους κολυμβητές, όσο και τις
κολυμβήτριες βάσει της αγωνιστικής τους επίδοσης σε «ικανούς» και «λιγότερο
ικανούς». Για την πρόβλεψη των επιδόσεων στα επιμέρους «δθάρια»
εφαρμόστηκαν αναλύσεις απλής παλινδρόμησης. Από τα αποτελέσματα
προέκυψε ότι τη διάκριση μεταξύ των κολυμβητών καθορίζουν, με σειρά
προτεραιότητας, το ύπτιο, το πρόσθιο, η πεταλούδα και το ελεύθερο, ενώ μεταξύ
των κολυμβητριών το ελεύθερο, το πρόσθιο, η πεταλούδα και τέλος το ύπτιο. Οι
εξισώσεις που προέκυψαν από τις επιμέρους αναλύσεις απλής παλινδρόμησης
χαρακτηρίζονται από υψηλούς και στατιστικά σημαντικούς συντελεστές
προσδιορισμού R 2, ενώ το τυπικό σφάλμα ήταν ιδιαίτερα μικρό, Κατά συνέπεια
μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καθοδήγηση της προπόνησης των
κολυμβητών.
Academic publisher
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.