Show simple item record

dc.contributor.advisorΓούδας, Μάριοςel
dc.creatorΚαραμπέκου, Αμαλίαel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:31Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other5251
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1566en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2617
dc.description.abstractΟι δεξιότητες ζωής είναι αυτές που μας καθιστούν ικανούς να πετύχουμε στο περιβάλλον στο οποίο ζούμε (Danish, 1997). Για την αξιολόγηση προγραμμάτων εκμάθησης δεξιοτήτων ζωής ο Παπαχαρίσης (2004) δημιούργησε 2 ερωτηματολόγια, ένα τεστ γνώσεων και ένα ερωτηματολόγιο αναλαμβανόμενης ικανότητας. Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και τον ψυχομετρικό έλεγχο αυτών των 2 ερωτηματολογίων. Αρχικά και στα 2 ερωτηματολόγια προστέθηκαν νέες ερωτήσεις και εξετάστηκαν με διαδικασίες ελέγχου της εγκυρότητας περιεχομένου. Στη συνέχεια τα 2 ερωτηματολόγια καθώς και ένα ερωτηματολόγιο επιθυμίας για κοινωνική αποδοχή συμπληρώθηκαν από 100 παιδιά (52 αγόρια και 48 κορίτσια) ηλικίας 10 έως 12 ετών (Μ= 11.19 έτη). Στο τεστ γνώσεων οι μέσοι όροι του δείκτη δυσκολίας και του δείκτη διαφοροποίησης των ερωτήσεων ήταν .68 και .76, αντίστοιχα. Για το ερωτηματολόγιο αναλαμβανόμενης ικανότητας, η διερευνητική παραγοντική ανάλυση έδειξε την ύπαρξη τεσσάρων παραγόντων: καθορισμός στόχων, επίλυση προβλημάτων, θετική σκέψη, και αλλαγή αρνητικών σκέψεων σε θετικές, που εξηγούσαν το 58% της συνολικής διακύμανσης, ο συντελεστής α του Cronbach για τους παράγοντες του ερωτηματολογίου κυμάνθηκε από .54 έως .80 ενώ δεν υπήρξε συσχέτιση των παραγόντων με την επιθυμία για κοινωνική αποδοχή. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποστηρίζουν τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των ερωτηματολογίων δεξιοτήτων ζωής για αξιολόγηση σχετικών προγραμμάτων.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣel
dc.subject.otherΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ -- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗel
dc.title΄Ελεγχος εγκυρότητας & αξιοπιστίας ερωτηματολογίων για την εκμάθηση δεξιοτήτων ζωήςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International