Αξιολόγηση πέντε στόχων επίτευξης στο μάθημα της φυσικής αγωγής

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Τομπούλογλου, Ιωάννης Γ.Όνομα Επιβλέποντος
Παπαϊωάννου, Αθανάσιος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Στο πλαίσιο του γενικότερου ερευνητικού ενδιαφέροντος για τους προσανατολισμούς των
στόχων επίτευξης στο μάθημα της φυσικής αγωγής αναπτύχθηκε ένα ερωτηματολόγιο
αξιολόγησης πέντε στόχων. Μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ' Δημοτικού, της Β' Γυμνασίου
και της Α' Λυκείου (η=1288) από την ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη συμπλήρωσαν μια
σειρά ερωτηματολογίων. Η παραγοντική ανάλυση επιβεβαίωσε την ύπαρξη των πέντε
παραγόντων που είναι η «προσέγγιση της μάθησης», η «αποφυγή της μάθησης», η
«προσέγγιση της επίδοσης», η «αποφυγή της επίδοσης» και η «κοινωνική αποδοχή». Τα
αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την εσωτερική συνοχή του ερωτηματολογίου των στόχων ενώ η
ανάλυση συσχέτισης έδειξε τόσο την υψηλή θετική σχέση του στόχου της μάθησης με την
εσωτερική παρακίνηση όσο και τις αναμενόμενες σχέσεις των στόχων με τους διαφορετικούς
τύπους της παρακίνησης, τις αντιλήψεις της έμφασης του/της καθηγητή/τριας στους στόχους,
το φόβο της αποτυχίας και τη συχνότητα άσκησης. Για άλλη μια φορά αποκαλύφθηκε επίσης
η σταδιακή μείωση της εσωτερικής παρακίνησης και της υιοθέτησης του στόχου της μάθησης
με την αύξηση της ηλικίας στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Το σύνολο των αποτελεσμάτων
υποστηρίζουν τη δομική εγκυρότητα του ερωτηματολογίου των στόχων.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.